Annons

Enskilt forum för recensioner av Dynax 7D

Produkter
(logga in för att koppla)

KGS

Aktiv medlem
EnbersBuskE skrev:
En fråga bara, tycker inte ni också att det amerikanska namnet på kameran, "Maxxum 7D" är något oyggligt fult? Speciellt om man uttalar det amerikanskt... Det låter 70-80-tal om det.(måste ju säga något negativt :)
Amerikaner gillar fula namn, tänk bara på Rebel!? Är det femtiotal eller? Heter den Black Rebel som svart? *asg*
 

SunKi

Aktiv medlem
Jag fick min D7D idag!
Den känns VÄLDIGT fin, dock så blev jag lite besviken över vertikalgreppet. Hade hoppats på att det skulle vara av samma material som kameran, det är det dock inte och känns lite plastigt i jämförelse med kameran.
 

Damocles

Aktiv medlem
Jag gillar ju D7Ds vertikalgrepp klart bättre än 20Ds iaf, det är ett som är säkert. Men kamerahuset är inte allt sån tur är.
 

smurf

Aktiv medlem
Hur tycker ni att batteri tiden är med vc 7D tycker att batterierna tar slut fort när man kör med aa batterier eller hur är det för er?
 

Jimmy Thörne

Avslutat medlemskap
Kom igen KG!

Kom igen nu KG, det vore underbart om just du hade köpt en då jag själv står inför det svåra valet att köpta en DSLR nu!

Valet står mellan 20D och D7D, hur hade du gjort om du haft båda framför dig? Du kanske just har en Dynax 7D framför dig, hur kommer det sig då att just du valde en sådan framför en 20D? Om du inte vill avslöja det här i forumet kan du väl skicka ett mejl till lilla mig iaf? ;)
 

KGS

Aktiv medlem
Jimmy>> det har jag ju redan skrivit i tråden... vad jag skulle välja om det bara fanns 20D o D7D att välja på. Då offrar jag lätt 2 miljoner pixlar för AS...

Jim>> grannen kan inte ha en kamera som låter o smäller, kolla No Words "omoral" så förstår du varför han köper enkla engångskameror ;-)
 

KGS

Aktiv medlem
Minolta gör en "Grisen i Säcken"

De som var snabba att nappa på Nikon D70 lär ha fått en saftig blixt som bonus... nu gör Minolta samma sak, nästan... eh...

Vi, eh ni, som köpt D7D får en bonus... en... äh, läs själva!

"Vi vill premiera alla er som har registrerat sig till vårt nyhetsbrev och som väntat i flera månader på att få köpa DYNAX 7D genom att ge er ett exklusivt erbjudande.

Vi bjuder alla som redan har köpt eller inom den närmaste tiden kommer att köpa en DYNAX 7D på en exklusiv nyckelring. Nyckelringen är en förgylld tredimensionell kopia av DYNAX 7D och finns i en mycket begränsad upplaga. Erbjudandet gäller till och med 31 januari 2005 eller så länge lagret räcker.

Skicka in en kopia på inköpskvittot samt din adress till oss via fax eller brev så skickar vi nyckelringen helt utan kostnad. "

Är det inte otroligt va?! alla som tvekat hittills lär ju beställa omgående!

Förgylld!! jajamen!

/kg, som aldrig upphör att förvånas
 

stäck

Aktiv medlem
Matthias skrev:
John, blev du med vertgrepp åxå?

Dax att ta en öl så jag får klämma och känna lite :)
Hej på dig Matthias!

Jag är än så länge utan vertikalgrepp. Den sitter ganska skönt i handen ändå, men det skulle inte skada med lite bättre batteritid och bättre grepp på "stående" bilder. VC-7D finns med på önskelistan över prylar nästa gång jag känner mig rik (vilket jag inte gör efter att ha köpt prylar för 20000).

Det ska väl vara ganska lätt ordnat att träffas och klämma på varandras hårdvara... :)
 

Mil Congojas

Aktiv medlem
begun the price war has...

Nej det är fortfarande för dyrt för D7D, jag menar dem måste ju gå ner i pris när Canon 20D ligger strax över 11000 och det är huvudmotståndaren! Fast det blir väl tvunget ifall dem vill sälja. Inräknat med priset verkar 20D mer lockande i nuläget. Men jag väntar hellre än att gå över till Canon:D

MVH Christofer
 

Mil Congojas

Aktiv medlem
11652:- på technikdirekt! Men sedan blir det väl frakt också...
Dock är det fortfarande ett litet gap i prisskillnaden mellan D7D och 20D! Väntar på att dem ska dra ner den lite...
MVH Christofer
 

pirken

Aktiv medlem
Jag tycker också att priset är högt. Sen är det lite konstigt att på dom flesta butiker här i sverige är 20D:n dyrare än 7D:n medans i övriga världen är det tvärt om.

MVH /Pirk
 
ANNONS