Annons

Till Nikon : När kommer fler D200?

Produkter
(logga in för att koppla)

joniz

Aktiv medlem
Jag tillsammans med många andra intressenter som sedan länge ställt sig i kö hos återförsäljarna för att få köpa en D200 känner en saknad av information kring leveranser av den hett eftertraktade kameran.
Jag har full förståelse för att kameran pga sin stora popularitet finns tillgänglig i små volymer, särskilt så här kring lansering, det som gör mig frustrerad är den totala bristen på information kring när man kan förvänta sig att få kvittera ut sin kamera. I dagsläget så går jag, och jag tror många med mig, ovetande om kameran kommer om två veckor, två månader eller två kvartal. Jag som säkerligen många andra har sålt av sina gamla kameror i tron att man skulle få sin D200 redan nu innan jul och står därmed utan möjlighet att utöva sin hobby. Eftersom man nu inte har någon som helst indikation på vilket år, månad eller kvartal man kan få sin nya så ställs man inför frågan om man skall lägga linserna på hyllan under denna okända tid eller om man skall tvingas köpa en ny/begagnad kamera att ha under tiden om väntan skulle bli lång. Om Nikon kunde delge den information man har kring förväntade leveranstider & volymer så skulle jag och många andra ha betydligt lättare att fatta ett sådant beslut, som det är nu är det väldigt svårt. Jag riktar denna förfrågan direkt till Nikon-Gösta med förhoppning om ett så tydligt svar som går att förmå.
Tackar på förhand.
 

jimh

Kodsnickare
Forumpersonal
Varför inte fråga Nikon direkt istället för att fråga på ett diskussionsforum och hoppas att de snubblar över det?
 

cole

Avslutat medlemskap
För er som vill ha D200 så har "Expert" i Lidköping en D200 hemma/demo,kanske går att köpa? :)

Expert Skaragatan 2 0510-650 70
 

Johan67

Aktiv medlem
jimh skrev:
Varför inte fråga Nikon direkt istället för att fråga på ett diskussionsforum och hoppas att de snubblar över det?
Tyvärr verkar inte Nikon folket veta någonting om leveransdatum, åtminstone vad gäller det ny 18-200 optiken. Jag beställde via Dustin omedelbart då optiken blev officiell och fick ett första leveransdatum 20 dec som blev framflyttat till 20 Januari, Nu har Nikonfolket via Dustin bekräftat att det inte blir någon leverans i Januari och de kan inte heller ge något nytt datum.

Är inte detta bara för dåligt.....
 

SunKi

Aktiv medlem
Har ni hört det engelska uttrycket "If you want something done, go to the source"?

Måste väl gå att luska ut en informationsväg till huvudkvarteret på Nikon? Inte i Sverige då, för det är inte den yttersta källan.

Använd fantasin, google, telefonkataloger, få tag på top dog på Nikon Sverige och fixa försök att få dem att förmedla dig vidare uppåt.
 
ANNONS