Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Jag glömde pudra modellerna!

Produkter
(logga in för att koppla)

perstromgren

Aktiv medlem
Nu förstår jag varför folk pudras innan de ska visas i TV: de blänker! Jag insåg det när jag tog bilder på ett kalas nyligen, där blixten slog lite väl brutalt, och en del ansikten blänker som navkasplar på en 50-talsbil!

Går det att "pudra" i efterhand med några handgrepp? Det gäller alltså att få bort blänk i kinderna på folk.

Per.

PS. Jag kan tyvärr inte lägga upp några exempel här; "modellerna" kommer att flå mig levande om bilderna visas i nuvarande skick! DS
 

ghost77

Avslutat medlemskap
tja enkelt att fixa i photoshop använd dig av plåstret som finns för lagning av bild ta ett färgprov genom att hålla ner alt sedan är det bara att måla över blänket....
typ Lycka till...
 

andreasc89

Avslutat medlemskap
Använd kloningspenseln och ställ in Mode på Darken. Sen klonar du från ställen på huden som det inte är blänk på. Det är bara pixlar som är ljusare än dom som du klonar från som påverkas.
 

perstromgren

Aktiv medlem
andreasc89 skrev:
Använd kloningspenseln och ställ in Mode på Darken. Sen klonar du från ställen på huden som det inte är blänk på. Det är bara pixlar som är ljusare än dom som du klonar från som påverkas.
Tack, det var nog rätt verktyg! Men... det är j-a svårt! Detta kräver övning för att inte "pudret" ska få skarpa kanter.

Per.
 

Jokes

Aktiv medlem
Ändra mjukheten på penseln om du inte redan har gjort det. Sen kan du även sätta flöde och opacitet på penseln och köra med airbrush (den lilla ikonen till höger om flöde/flow)
 
ANNONS