Annons

MD-4 problem

Produkter
(logga in för att koppla)

999

Aktiv medlem
Kan vara ja som inte förstår mig på den än bara.. men ja har laddat i 8st ny (ikea) batterin, å satt i en 24 bilders film i kameran och tryckt på "avtryckan". då spolar motorn fram filmen tills den är slut, men man kan inte ta några kort.. inte i S eller C läget. Spelar ingen roll om motorns räknare är med eller inte...

Är de något fel på kameran, motorn eller kan de va för dåliga batterin??

MVH
Björkman
 

skurken

Aktiv medlem
Hej! Börjar bli svårt att svar på frågor som rör analoga kameror. Jag har själv aldrig ägt någon men föreslår att du ringer Nikon och ber att få prata med någon tekniker. De brukar lösa de flesta problem. Lycka till!!!

MVH: Micke Olsson
 

bellasoda

Aktiv medlem
Hej,
Så här ska det ju i alla fall inte fungera. En sak som man kan göra om man vill lära sig lite mer om hur kameran funkar är att köra kameran utan film och med filmluckan öppen. Och vid ett tryck på knappen så ska ju endast en ruta matas.

Om man trycker på skjutreglagen på baksidan av motorn däremot så spolas ju filmen tillbaks (och slutar inte spolas), men jag antar att det inte är de knapparna du tryckt på.

Mvh
Tommy
 

999

Aktiv medlem
Tack för svar =)

Har inte hunnit ringt Nikon, men ja har nog lyckats hittat vad det är.. till 85% säkerhet... =P
Ja tror de är så att något "drev" för framdragningen är trasit i kameran(!!!)... för de finns ett läge me kameran löst som framdragningsarmen känns som den går mot nått som inte är så helt i kameran...

Men då är frågan vem kan laga något sådant... skönast är ju om de finns någon inärheten av där ja bor (Ludvika, södra Dalarna)

Tack för all hjälp =)
 
ANNONS