Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

New York!

Produkter
(logga in för att koppla)

Uchiha

Medlem
Hej Hej!

Tänkte fråga om efter lite expertis här på forumet.

Det är nämligen så trevligt att jag ska åka till NY i vår och tänkte då passa på att köpa på mig ett nytt objektiv!

Det jag skulle vilja ha hjälp med är om någon känner till några bra butiker som ni kan rekommendera?

Och kanske någonting speciellt som är extra billigt där, det kanske inte är billigare öht?

Mvh
Alexander
 

aolsson

Aktiv medlem
B&H och Adorama är bra (men B&H är störst och roligast).

Calumet (22 W 22nd Str) är också justa och har skaplig sortering.


Undvik alla butiker i Brooklyn!
 

sewi

Aktiv medlem
Ytterligare en röst för B&H. Men om ihåg att ägaren är jude och öppethållningstiderna därefter. Gäller inte enbart veckodagar utan också diverse helgdagar under året som man kanske inte känner till.

Förutom Brooklyn ska du undvika alla de små butikerna kring Times Square, vissa av dem är inte långt ifrån rena bedragare.
 

jkm

Aktiv medlem
En annan bra grej med B&H är att det går att förbeställa grejor. Så slipper man bli utan det där efterlängtade objektivet...
 

Uchiha

Medlem
Tack så mycket för alla snabba svar!

Ska absolut besöka både JR och B&H, likväl som jag nu ska undvika de små "kamerakioskerna" ;)

Nu återstår bara nästa, lite angenämare i-landsproblem, med att välja hur pass mycket utav resebudgeten man ska spendera, och på vad!

Tack än en gång!
Med vänliga hälsningar
// Alexander
 

Uchiha

Medlem
Ja där sa du onekligen, där är man ju rätt så körd innan man kommer upp i 4300kr :(

Någon som har en aning på hur de kollar upp priset? Är det min skyldighet att ha med kvitto eller dylikt?

Någon som vet om det ligger något straff eller böter om man skulle "råka" ha glömt skicka in en sådan blankett?

Mvh
Alexander
 

Fredrik Åkesson

Aktiv medlem
Posta hem kvittot och kasta kartongen.Har du med dig en kamera som objektivet passar till är nog risken nära 0 att någon säger något.
Fredrik
 

Uchiha

Medlem
Jo jag kom på det, jag kanske bara är en sådan nogrann person som förvarar mina objektiv i kartongen ;)

Tack för alla svar allihopa!

Mvh //
Alexander
 

cam72

Medlem
lånar tråden lite...

hej!
skall oxå till new york, och har via denna tråd sökt lite på www.bhphotovideo.com, i mitt fall har jag letat efter ett canon alt sigma 18-200 med stabilisering, enligt deras sida kan jag få loss ett canon för 4819kr ink dom 8% dom tar vid köp, men detta objektiv går ju att köpa på tex japanphoto för 5290kr känns inte som priskillnaden gör att det är värt att handla i usa, trodde det var större prisskillnader "over there" eller har jag missat något???

motljusskydd usa 308kr
motljusskydd swe 370kr

ös gärna på med tankar om detta!

mvh johan
 

Per_S

Aktiv medlem
Var större skillnad innan när dollarn var lägren. Men på lite dyrare prylar är det fortfarande ganska stor skillnad. köpte mig ett 16-35 mm f/2.8 canon. Det var hyfsad skillnad iaf.
 
ANNONS