Annons

Ska köpa ett USB minne!

Produkter
(logga in för att koppla)

Carola7903

Aktiv medlem
Har nyss köpt en MAC som jag inte riktigt kommit överens med men men det kommer!

I kväll skulle jag överföra bilder från den gamla stationära PC n via ett USB minne men det fungerade inte, måste man köpa ett speciellt minne och passar det i såfall till stationära?

Jag använde närmligen PC och MAC nu innan jag kommer igång ordenltligt.

Tacksam föra snabba svar!

Kram Carola
 

Melker Humala

Aktiv medlem
Nej det behövs inget speciellt minne. Det ska fungera rakt av åtminsone om det är formaterat med FAT32. Det är iofs i princip alla vid leverans.

Vad var det mer exakt som inte fungerade?

M
 

Gunnar D

Aktiv medlem
Ibland hjälper det att formatera minnet i macken, använd skivverktyg i verktygsprogrammappen.
Formatera som FAT och testa igen.
Tänk oxå på att om du har externa hårddiskar som är NTFS-formaterade så behöver du ett litet program till din Mac för att läsa dom. Det heter ......Trumvirvel...........NTFS for Mac OS X
 

carl_fredriksson

Aktiv medlem
Glöm inte att välja "säker borttagning" (avmontering) innan du rycker ut usb-minnet...



Har nyss köpt en MAC som jag inte riktigt kommit överens med men men det kommer!

I kväll skulle jag överföra bilder från den gamla stationära PC n via ett USB minne men det fungerade inte, måste man köpa ett speciellt minne och passar det i såfall till stationära?

Jag använde närmligen PC och MAC nu innan jag kommer igång ordenltligt.

Tacksam föra snabba svar!

Kram Carola
 

peranders

Aktiv medlem
När du hade kopierat över bilderna på USB-minnet, kunde du se bilderna på PC:n? Jag menar, lyckades kopieringen? USB-minnen trilskas väldigt sällan. Jag har aldrig haft något strul Mac-PC.
 

Carola7903

Aktiv medlem
När du hade kopierat över bilderna på USB-minnet, kunde du se bilderna på PC:n? Jag menar, lyckades kopieringen? USB-minnen trilskas väldigt sällan. Jag har aldrig haft något strul Mac-PC.
Tack för alla svar!

Jag förde över bilderna från PC´n och då funkade det, när jag kom hem fungerade det inte på MAC´en åkte tillbaka och kollade och då fanns de heller inte kvar på PC´n det gick även inte att föra över något till USB-minnet?
Kan ett USB-minne få virus eller kan det bara sluta funka?
Verkar skumt men jag får nog investera i ett nytt vad det ser ut som.

När man ska ta ut det från MAC hur gör man då när man ska MATA UT det?


//Carola
 

Kempor

Aktiv medlem
Då man matar ut det från macen drar du den till papperskorgen alternativt trycker på
mata ut om du är i Finder.
 

peranders

Aktiv medlem
Kan man sammanfatta det hela så här:

Pluggar du in minnet i en PC så finns bilderna där?

Pluggar du in minnet i din Mac så är det tomt?
 

Kimster

Aktiv medlem
Ibland hjälper det att formatera minnet i macken, använd skivverktyg i verktygsprogrammappen.
Formatera som FAT och testa igen.
Tänk oxå på att om du har externa hårddiskar som är NTFS-formaterade så behöver du ett litet program till din Mac för att läsa dom. Det heter ......Trumvirvel...........NTFS for Mac OS X
Det behövs inte då MacOSX har inbyggt stöd för att läsa NTFS. Däremot om du ska skriva till en NTFS-enhet så behöver man installera stöd för det.
 
ANNONS