Annons

Utmaning Enköping

Produkter
(logga in för att koppla)

DjurJessica

Avslutat medlemskap
Jag vet väldigt lite om PLATSER i Enköping, men det ser lite ut som vägen man åker för att komma upp till oss på Bergvreten.. den första kändes lite som en gångväg som jag gick i somras, längs med vägen, men vad 17 heter den.. INTE JP Johansson, utan den man åker på och svänger ut på.. Ungefär vid Fannalunds förskola, gångstigen/vägen där innan man svänger in till förskolan tror jag det är. SVÅRT ju, haha. Bevis för att jag behöver ta mig ut mer i min "nya" hemstad kanske? Ha just nu ingen bild på platsen tyvärr. Men det skulle vara kul att veta om jag har rätt eller fel, för jag är sämst i världen på geografi och att känna igen mig. Så jag tror inte det är rätt, haha.
 

atotowi

Aktiv medlem
Hej Jessica
Det är inte omöjligt att du har hittat platsen. Nu gäller det bara att ta sig dit med en kamera och ta en bild oxå...
I kväll ska jag ta mig dit (vilket jag tänkt göra många gånnger men hittils inte lyckats göra) med kamera. Så snabba på ;-)
 

mikgus

Avslutat medlemskap
Man kan ta bilvägen på andra bilden till bergvreten, det röda strecket är en bil som kan ha kommit därifrån. Gång/cykelvägen tror jag inte gick hela vägen upp till bergvreten förräns i slutet av sommaren.

Finns många sätt att ta sig in mot stan från bergvreten, speciellt nu när det börja bli vinter och man har tillgång till en plastpåse/stjärtlapp ;)
 

erro.se

Aktiv medlem
Det var mycket snack men lite verkstad i den här tråden... :)

Jag var där för två veckor sedan men har inte kommit mig för att ladda upp några bilder eftersom jag trodde nån av er andra skulle hinna före. Men, här är min bild då. Det är ju från korsningen Boglösavägen/Bredsandsvägen, vid Husberg. Första ledtråden var gång/cykelvägen i kvällsbelysning - lite väl svårt. Andra ledtråden var enklare med vyn ner mot Enaverket.

Så här ser det ut i dagsljus:
 

Bilagor

erro.se

Aktiv medlem
Nej, dags att skaka liv i denna tråd igen kanske?

Magnus hade rätt i att det var gamla kemtvätten vid Salatullen:
 

Bilagor

erro.se

Aktiv medlem
Så, var finns den nya utmaningen då? Ta dig dit och ta en egen bild så får du bestämma nästa utmaning. Vad/var är detta:
 

Bilagor

Cambo

Aktiv medlem
Igång igen! Det måste var Dr Westerlundsgata och med de märkligt plåtiga husen som står på rad
bifogar en sv/v
 

Bilagor

erro.se

Aktiv medlem
Visst får du det. Så här ser byggnaden ut från andra sidan. "Plåtprodukter" tror jag företaget heter/hette, men det verkar ju inte ha varit verksamhet här de senaste åren. Någon som vet nåt om stället?
 

Bilagor

ANNONS