Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Köpa kamera i L.A

Produkter
(logga in för att koppla)

B Nord

Medlem
Ar ute pa en jordenrunt resa och kommer att komma till L.A i slutet pa maj och undrar om nagon vet om nagon bra kamera affaren i L.A?

Eller om jag hellre ska bestalla fran B&H sa att det finns att hamta i L.A nar jag kommer dit? om det ar mojligt?

Har stort sett bestamt mig for en Canon EOS 20D med ett Canon EF 24-70/2,8 L USM objektiv.

Ge garna synpunkter pa mitt troliga inkop da jag har lite tid kvar att fundera.
 

AnnaKarin

Aktiv medlem
Räcker med ett ord, ett namn. Samy's. Fast beställer du från B&H till LA så slipper du salestax som är någonstans mellan 7-8% i Californien.
 

maerklund

Aktiv medlem
Tycker absolut att du ska beställa från B&H om du vet vad du skall ha och vad det får kosta.
Inte säkert att du hittar vad du söker i butikerna och det kan vara otroligt tidsödande att springa i affärer och jaga bra priser som är att jämföra med B&H.
Och som Anna Karin säger. du slipper salestax.
 

jollaTT

Aktiv medlem
För att beställa från B&H måste du ha en adress att skicka till i LA. Och hotell duger inte. Det kan krävas någon form av bevis att det ska skickas till en person som bor på den adress du vill ha skickat till.

johan
 

AnnaKarin

Aktiv medlem
Ryktet säger att man kan lägga till en tillfällig adress på sitt kontokort och att det då ska gå bra att få levererat till hotellet. Värt att kolla upp, kanske.
 

Liza

Aktiv medlem
Innan du beställer från B&H så jämför priserna+frakt med ex http://www.calumetphoto.com dom har en affär i LA. Jag jämförde så sent som igår eftersom jag ska till SF om en månad. B&H var dyrare på flertalet grejjor dessutom ser du vad du köper.
 

Calle S

Aktiv medlem
Skribent
Liza skrev:
Hmm, tips mottages tacksamt. Bor förresten bara runt hörnan till Chinatown på norra sidan.
MVH Eva
Vilken gata? Jag bodde på Broadway, mellan Chinatown och Little Italy.

Chinatown är trevligt att vandra omkring i och hitta restauranger, men kamera-och elektronikbutikerna är mest bara krämare.
 

Liza

Aktiv medlem
Calle S skrev:
Vilken gata? Jag bodde på Broadway, mellan Chinatown och Little Italy.

Chinatown är trevligt att vandra omkring i och hitta restauranger, men kamera-och elektronikbutikerna är mest bara krämare.
Jag ska bo på Stockton mot korsningen till Vallejo. Hittat ett jättebilligt rum där för en vecka innan jag fortsätter till Carmel Valley. Ska bli kul specielt som jag förr sagt att jag inte tänker sätta min fot i USA
MVH Eva
 

Calle S

Aktiv medlem
Skribent
Liza skrev:
Jag ska bo på Stockton mot korsningen till Vallejo. Hittat ett jättebilligt rum där för en vecka innan jag fortsätter till Carmel Valley.
MVH Eva
Carmel, söder ut alltså? Trevligt! Fast Carmel är lite väl lugnt för mig. Dessutom fick jag fel mat på den italienska restaurangen...!
 

Liza

Aktiv medlem
Calle S skrev:
Carmel, söder ut alltså? Trevligt! Fast Carmel är lite väl lugnt för mig. Dessutom fick jag fel mat på den italienska restaurangen...!
Det blir bra efter en vecka i vimlet för jag ska bara fotografera och lyssna på John Sextons lektioner och workshops. Dvs njuta som en gris och suga åt all kunskap som bara går att få.
 

Calle S

Aktiv medlem
Skribent
Liza skrev:
Det blir bra efter en vecka i vimlet för jag ska bara fotografera och lyssna på John Sextons lektioner och workshops.
Trevligt! Carmel är ju pittoreskt.

Gällande butiker tror jag SF generellt är dyrare än t.ex L.A och N.Y, men jag kan ju ha fel.
Å andra sidan är alla fotogrejer billiga i USA nu jämfört med Sverige.
 

Liza

Aktiv medlem
Calle S skrev:
Trevligt! Carmel är ju pittoreskt.

Gällande butiker tror jag SF generellt är dyrare än t.ex L.A och N.Y, men jag kan ju ha fel.
Å andra sidan är alla fotogrejer billiga i USA nu jämfört med Sverige.
Iofs det mesta, dock verkar Calumet vara riktigt vettiga i sin prissättning. Filmer är billigare, HBL objekitven dito än NY. Jag ska rikta in mej på saker som är svåra att få fatt på här ex Marchalls handkoloreringsoljor å såna grejjor.
 

B Nord

Medlem
Tackar

Vill tacka alla som har gett mig tips, verkar som det finns lite olika vagar att ga tillvaga men nu vet jag lite mer om dom iallafall.
 

trynbald

Aktiv medlem
Jag köpte just en adapter på "Best Buy" i USA för $25. Med den finns alla världens pluggar och den tar ner 220 till 110 samt klarar 50 & 1500W.. Den är mkt litet. RCA tillverkar den.

KÖP så slipper du tänka på trafo nå mer..

Bästa
Bosse
 

Calle S

Aktiv medlem
Skribent
thompan skrev:
med tanke på ev. adaptrar o.dyl till kameror så har ju u.s 110v sverige 220v....
Till både mina kameror och mobiltelefon fungerar laddarna i USA. Det enda som behövs är en adapter för deras uttag. Ingen spänningsomvandlare eller så behövs.
 

trynbald

Aktiv medlem
..det är rätt men oftast är det inte tvärt om dvs 110 V grejer man köper i USA passar nästan aldrig i 220 V

Bästa
Bosse
 
ANNONS