Annons

Köpa kamera i L.A

Produkter
(logga in för att koppla)

Calle S

Aktiv medlem
Skribent
trynbald skrev:
..det är rätt men oftast är det inte tvärt om dvs 110 V grejer man köper i USA passar nästan aldrig i 220 V

Bästa
Bosse
Stämmer det när det gäller t.ex laddare till moderna kameror? Har för mig att jänkare som besökt Europa diskuterat på Dprewiev om laddare och att de bara behövt adapter?

Fast du kanske menar laddare som enbart tar 110? De flesta nyare laddare klarar väl ett större spann, även de man köper i USA?
 

trynbald

Aktiv medlem
min erfarenhet är att en hel del adaptrar inte passar även 220 V ..man måste alltid kolla..och ibland glömmer man :-(

Bästa
Bosse
 

Calle S

Aktiv medlem
Skribent
fotoskåp skrev:
trevligt ställe, har varit där. clintan är väl därifrån?
Nja, han är född i San Francisco, men var borgmästare i Carmel ett tag.


så har många sagt! tror att de flesta jättegärna vill åka dit. speciellt kalifornien...
Kalifornien är vansinnigt trevligt.

Sedan har folk åsikter om USA, vilket är naturligt. Men det är stor skillnad på t.ex N.Y och Oklahoma.
 

PMD

Aktiv medlem
Liza skrev:
Innan du beställer från B&H så jämför priserna+frakt med ex http://www.calumetphoto.com dom har en affär i LA.
Har Calumet gott rykte?

Jag noterade att Calumet även har butiker i Storbritannien, Nederländerna, Belgien och Tyskland.

Postorderpriserna i deras brittiska web-butik såg riktigt bra ut. Helt klart ett alternativ till de vanligare tyska web-butikerna.

PD
 

Liza

Aktiv medlem
PMD skrev:
Har Calumet gott rykte?

Jag noterade att Calumet även har butiker i Storbritannien, Nederländerna, Belgien och Tyskland.


PD
Enligt bekanta fotografer (som tack och lov ska vara mina guider) i SF så rekommenderar de den butiken. Värt ett besök i alla fall.

Hur är det nu... det räcker alltså med min vanliga adapter (¨ån där med olika pluggar) till hårtork, strykjärn osv och ingen spänningsomvandlare behövs ??
MVH Eva
 

Calle S

Aktiv medlem
Skribent
Liza skrev:
Hur är det nu... det räcker alltså med min vanliga adapter (¨ån där med olika pluggar) till hårtork, strykjärn osv och ingen spänningsomvandlare behövs ??
MVH Eva
Det är väl tveksamt med hårtorkar...På min hårtork står det 230V och inget annat, men på laddaren till mobilen 100-240. Den funkar i USA, likaså laddaren till min D100.
 

RobinGfx

Ny medlem
Samy's Camera
http://www.samys.com/

431 S. Fairfax Ave.
Los Angeles, CA 90036

585 Venice Blvd.
Venice, CA 90291


Belair Camera
http://www.belaircamera.com/index.php

10925 Kinross Ave.
Los Angeles, CA 90024
310-208-5150 or 800-200-4999 FAX 310-208-7472


Samy's Camera på Fairfax är absolut den bästa i Los Angeles. Dom har en annan affär i Venice som inte är lika stor, men bra. Belair Camera är också bra, men är oftast lite dyrare. B&H låter riskigt om du inte har en adress i Los Angeles, och så är du beroende av att allt går smidigt med frakt och sånt. Om du går in i en affär här så vet du vad du köper och att du kan använda dina saker direkt. Och om något är trasigt kan du gå och byta samma dag. B&H kanske är billigare eftersom du inte betalar skatt varken här eller i New York, men prisskillnaden kan vara din garanti att du kan fotta samma dag du anländer till Los Angeles och att du kan fotta genom hela din vistelse. Samy's Camera och Belair Camera hyr också ut kameror om du inte vill behålla den efter din vistelse. Om du behöver någon hjälp medans du är i Los Angeles kan du email mig.

Robin
 

B Nord

Medlem
Ja jag har bestamt mig for att inte bestalla pa B&H man vill ju veta att det funkar nar man koper, vill inte spendera min tid i L.A med att krangla.

Jag har last nagonstans att det gar att kopa till internationell garanti, nagon som vet om detta stammer pa alla stallen?
 

Joel Marklund

Aktiv medlem
Jag köpte en Canon 10D från Belair Camera i maj förra året. Trevlig butik och personal. Butiken ligger nära UCLA. Tyvärr kan jag inte jämföra med Samy's Camera, eftersom jag inte varit där, men många rekommenderar dem.
 
ANNONS