Annons

Givande Ljuskurs Aug -06

Produkter
(logga in för att koppla)

Spygg

Aktiv medlem
...det var väl själva faan vad dassiga och tråkiga färgerna blir när man lägger upp dem här! Hmpff... Nåja - slutligen - mitt lilla macroförsök i motljusuppsättningen:
 

Bilagor

J.Weinö

Aktiv medlem
Gick den här kursen i Göteborg i våras, instämmer med att det var fantastiskt kul....

Men minnet är kort och det hade varit underbart med ett litet kompendium som man kunde gå tillbaka och bläddra i hemma på kammaren.

Jag blev så entusiastisk efter kursen att jag byggde mig en egen studio.

Tack för den Janne ;-)

PS: vore kul om det blev ett kompendium som även kunde komma oss tillgodo som redan gått kursen.
 

Spygg

Aktiv medlem
Janne H skrev:
När man plåtar med stor softbox o motljus så behöver man oftast öka kontrasten vid RAW-converteringen.

/Janne
Jo, jag vet - men jag har som sagt inte haft tid att pilla nåt med bilderna, utan tog bara några snabba jpg-versioner direkt från Adobe Bridges Camera Raw med auto-inställningar på allt. Återkommer när jag hunnit sätta mig och pilla lite...
 

PerKr

Aktiv medlem
Re: Om kursen

Wortexwoman skrev:
Har finns mina åsikter och tankar om kursen för de som är nyfikna:

http://www.lindahelsing.blogg.se
den där bilden var intressant att se. Den visar ju lite hur blixtar har placerats och hur studion är uppbyggd på ett litet ungefär. kul att se.

Försågs deltagarna med pocketwizard-enheter för plåtningen? kopplades de direkt på blixtskon eller behövdes en pc-kontakt också?
 

Janne H

Aktiv medlem
Re: Re: Om kursen

PerKr skrev:


Försågs deltagarna med pocketwizard-enheter för plåtningen?

Helt rätt, det är ett väldigt smidigt sätt att jobba på.
Framöver kommer vi dock att jobba med Elinchrom´s eget styrsystem. Mycket mindre sändare -mottagare plus att du kan styra inställning av blixten från dator eller kamera :)
 
ANNONS