Annons

Var går gränsen.... ???

Produkter
(logga in för att koppla)

kiwawa

Aktiv medlem
elmfeldt skrev:
Skulle bilden vara den första i en serie bilder där det slutar med helnaket och gynekologvinklar så möjligtvis. Slutar serien med sex så är det ju solklart.
Så då är helnaket med gynekologvinklar gränsen för vad som är porr?Eller är det kanske när hon tar av sig trosorna?
Vad tror du David är syftet med bilden(om vi också då inkluderar loggan,som i mina ögon är viktig i sammanhanget).
 

elmfeldt

Redaktör
Forumpersonal
Du diskuterar var du tror bilden platsar eller inte. Jag svarar på det.

Jag tror syftet med bilden är att få den att platsa i Moore, FHM, Slitz. Inte att få med den i Aktuell Rapport.
 

hansen2

Aktiv medlem
Makten skrev:
Kvinnor "dreglar" inte över allt som är naket, vilket män gör. ........................ Män är ganska ofta jävligt vidriga.
Martin: Jag håller med dig om mycket men ovanstående grova generaliseringar lirar i samma sunkiga liga som Fi's "Mäns våld mot kvinnor".

Det klumpar ihop oss män till en våldsam pöbel som får ståfräs bara vi ser en damcykel.

/Johan
 
Senast ändrad:

hansen2

Aktiv medlem
markusd skrev:
Jag diskuterade saken med några jämngamla kompisar idag, och alla kunde se en likhet mellan porrfilm och sex. Vad vet jag, kanske har också det förändrats? Det varken kan och vill jag inte diskutera.
Här säger du något viktigt; att likställa porr med sex.

I ett radioprogram talade man om att det blir allt vanligare att helt vanliga unga tjejer kontaktar sjukvården efter de har haft "normalt sex" med sina helt vanliga unga killar och fått underlivsskador. Tjejerna har helt enkelt gått sönder.
Var tror ni killarna fått idéerna om att normalt sex även inkluderar att stoppa upp knytnävar och diverse andra överdimensionerade föremål i tjejernas könsorgan och kroppsöppningar?

/Johan
 

Mattsen

Aktiv medlem
hansen2 skrev:

Var tror ni killarna fått idéerna om att normalt sex även inkluderar att stoppa upp knytnävar och diverse andra överdimensionerade föremål i tjejernas könsorgan och kroppsöppningar?

/Johan
Garanterat från bilderna här på FS....
Det är väl dit du vill komma eller?
 

photoboy

Aktiv medlem
Re: Re: Kommentarer...

En kommentar som denna: "Modellen är sexig, kan man få hennes telefonnummer? ;)" är nog tillräckligt lång, men trots det både enkelspårig, utan konstruktivitet och kränkande (tycker jag).

OBS! ovanstående kommentar kommer inte nödvändigtvis från Fotosidan.

Det är såklart en svår diskussion om gränsdragning, men jag tycker att kommentarer (oavsett hur långa eller korta de är) som diskuterar fotografens 'tveksamma' motiv för att ha tagit bilden, modellens utseende eller personlig moral, inte hör hemma här. Det går självklart att uttrycka sådana åsikter konstruktivt, men ibland är det bara personangrepp och total oförståelse inför andras åsikter om t.ex. moral som speglas i kommentarerna.

Tyvärr har jag inga bra exempel på vad jag menar just nu, så jag kanske verkar lite otydlig..

När en bild publiceras har ju fotografen redan valt bildtyp och modell, miljö osv. Då bör kritiken bestå av funderingar och tankar om hur bilden kunde ha gjorts bättre, under ungefär samma förutsättningar (miljö & modell), tycker jag.



elmfeldt skrev:
Det går inte ens att skriva så korta kommentarer så jag vet inte hur mkt sanning det ligger i detta.
 

Tre Ess

Aktiv medlem
David Elmfeldt (elmfeldt) skrev:


Jag tror syftet med bilden är att få den att
platsa i Moore, FHM, Slitz.
Inte att få med den i Aktuell Rapport.
Räcker inte det för att bilden inte bör vara här?!


Och för att få lite fler vinklar på debatten
och hur folk vill framställa sig. ... Hur
tycker du att tjejerna på Sture vill framställa
sig och hur långt är det egentligen mellan de
mingelbilderna och de utpekade bilderna?
Det kan inte vara så att sättet tjejerna framställer sig
på, är ett resultat av just det tråden har diskuterat???

Spelreglerna för framgång har synts i media sen de
var yngre.

Tror du, en (ung) kvinna får samma uppmärksamhet
om hon inte framställer sig på det sättet?

Vi kvinnor lär oss det här vid unga år.
Det krävs en hel del självinsikt för att stå stark och inte
dras med. Vi kvinnor bedöms utseendemässigt i alla
situtioner, oavsett om det har med saken att göra.

NATURLIGT

Jag har sett en oerhört stor mängd nakna kvinnor i
mitt liv och vi har diskuterat hur vi framställs och
förväntas framställa oss för att få vara med på arenan.
Ingen av oss skulle komma på tanken att sätta på oss
högklackat, ett par svarta halvtransparenta trosor
och ställa oss i övrigt nakna med halvöppen mun och
armarna över huvudet i annat syfte än att framstå
som ett (för män) sexuellt upphetsande objekt.
Sanningen är den, att vi skulle inte ställa oss så över-
huvudtaget, eftersom det är en obekväm och o-
naturlig ställning. Förutom när vi ska stretcha lår-
muskulaturen.

Onaturlig är modellens proportioner också.
Som idrottsutövare kan jag krasst konstatera att en
sådan kropp inte kommer med bröst i den storleken
utan ingrepp. Och jag tänker fanimej ha en åsikt om
att modellen har det. Att kvinnor som ska synas i
media (magasin, tv, film) har det. Och att det befrämjas.

(Undra över fotografens modellval....)

FRAMGÅNG

Slutsatsen för kvinnor, oavsett ålder, är att det finns
kriterier för att nå framgång. Titta på de framgångs-
rika, så ser du vilka de är.

NAKNA MÄN vs KVINNOR

Att jämföra mäns och kvinnors nakenhet i media med
samma måttstock gör sig inte, beroende på att de har
helt olika positioner och värden i samhället. Därför
protesteras det mer när kvinnor porträtteras som
trådskaparens exempelbild.

SEX APPEAL

Sex appeal fungerar med kläder. Någon tog upp ordet
"sex appeal" i den här tråden.
Den som har äkta sex appeal kan sitta på ett kafé med
tjocktröja, mössa och en kaffekopp i händerna och
ändå utstråla sexuell attraktionskraft.

NAKENFOTOGRAFI

Att fotografera människor nakna är inget konstigt i sig,
däremot finns det olika sätt att göra det på. Det blir trist
när alla nakenfotografier åker med i den medföljande
debatten som exempelbilden skapar. Trots allt finns det
skickliga fotografer som gör detta på ett suveränt sätt.

Den här bilden hör inte hemma på fotosidan.
 

Mattsen

Aktiv medlem
Tre Ess skrev:


NATURLIGT

Jag har sett en oerhört stor mängd nakna kvinnor i
mitt liv och vi har diskuterat hur vi framställs och
förväntas framställa oss för att få vara med på arenan.
Ingen av oss skulle komma på tanken att sätta på oss
högklackat, ett par svarta halvtransparenta trosor
och ställa oss i övrigt nakna med halvöppen mun och
armarna över huvudet i annat syfte än att framstå
som ett (för män) sexuellt upphetsande objekt.
Sanningen är den, att vi skulle inte ställa oss så över-
huvudtaget, eftersom det är en obekväm och o-
naturlig ställning. Förutom när vi ska stretcha lår-
muskulaturen.


Varför kan inte du (eller ni) acceptera att alla tjejer inte resonerar som ni gör?

Varför skulle dina/era värderingar fungera som måttstock för FS och kanske samhället i övrigt?
 

Makten

Aktiv medlem
cw-op skrev:
Jag tycker att porr i alla dess former, sunkig eller ej är NERKÖP. Ett taskigt substitut istället för äkta vara. Dessutom verkar det vara så att många killar hellre befinner sig på "Drömfabriken Internet" med dessa x-tremt bystfagra o välsvarvade venuskopior än lever i verkligheten. En bekväm kravlös genväg utan att man behöver engagera sig - helt i tiden ...

Hela grejen om vad det hela går ut på nämligen KÄRLEK går ju förlorad. Särskilt när stora delar av den manliga populationen sitter i sin alldeles egen lilla rosafärgade bubbla och masturberar sig fram genom tillvaron! När sen grabben kommer ut ur holken och ska söka sig en egen liten fru så har han stora krav minsann! (Det är ungefär här som mitt inlägg blir lite "on topic" igen)
Om du tror att man konsumerar porr för att "slippa" äkta vara så har du en skruv lös. För min del är brist på kärlek det största och egentligen enda problem jag har i livet, så jag blir ganska förödmjukad av att läsa ovanstående. Jag skulle aldrig vara i närheten av porr om jag inte "behövde". Att det skulle öka kraven är nonsens. Merparten av alla normala tjejer är i mina ögon oerhört mycket mer tilltalande än plastiga porrskådisar (inkluderat kvinnan på bilden som tråden handlar om).
Fast jag vet ju inte vad andra har för konstigheter för sig i skallen.

Då funkar det förstås inte att i nästa stund se kvinnor som boskap ungefär - och i smyg sitta å surfa runt på porrsiter bakom ryggen på sin älskade!
Den typen av porrkonsumtion är inte särskilt vettig, nej. Då har man ju ingen anledning.
 
Senast ändrad:

Makten

Aktiv medlem
elmfeldt skrev:
Var hittar du rubriken Våra favoriter? Det är isåfall fel. Det skall stå Favoriter och sedan ca 2 år så består Favoriter av en blandning av bilder utvalda av redaktionen och övriga bildväljare. Och sen justeringen för två veckor sen så kan ju alla välja favoriter så nu bidrar alla till favoriterna. Redaktionen är alltså inte ensamma avsändare utan det är alla medlemmar som är det.
Ursäkta, men innan den senaste ändringen så hette det "våra favoriter". Jag antog att det vara samma sak nu, men tydligen inte. Det förklarar saken.
 

cw-op

Aktiv medlem
Makten skrev:
För min del är brist på kärlek det största och egentligen enda problem jag har i livet, så jag blir ganska förödmjukad av att läsa ovanstående. Jag skulle aldrig vara i närheten av porr om jag inte "behövde". .
Jag vill absolut inte förödmjuka dig, Martin men varför inte göra nåt åt detta enda problem då. Kärleken griper ju in i hela människans liv och leverne å borde ha högsta prio? Därmed inte sagt att man ska jaga som en galning för att hitta den men vem "behöver" porr. Varför inte visa lite "resning" (om man får skämta lite) och gå för det som man egentligen vill med sitt liv istället.

Kärlek är ingen rättighet vare sig den mentala eller fysiska varianten och tur är väl det. Den är klart reciprok om man inte är snigel eller narcissist förstås. Som kille behöver jag ett kvinnligt bollplank som i sin tur vill ha just mig att studsa o spegla sig mot.

Sexualiteten kan väl sortera under avdelning basala behov men hamnar väl inte ens i samma härad som behovet av föda, vatten, sömn och syre att andas osv, även om det låter så på en del. Vi har ju fått en hjärna att tänka med så varför inte låta den styra äver kroppen istället för tvärtom.

För en kille som du -som har kommit ganska långt i funderingarna runt dom här frågorna - måste det vara extra jobbigt och konfliktfullt att vara "tvungen" att surfa in på en porrsite. Detta bara för att få uppleva ett pyttelitet ögonblick av sexuell "envägskommunikation"?

Frågan är inte enkel det medges. Den är lite som "to open a can of worms" ständigt en ny ände att dra i. JANNE
 

Tre Ess

Aktiv medlem
Mattsen skrev:
Varför kan inte du (eller ni) acceptera att
alla tjejer inte resonerar som ni gör?

Varför skulle dina/era värderingar fungera som
måttstock för FS och kanske samhället i övrigt?

Samhället består av en mängd individer med olika åsikter,
jag delgav min och den stora mängd kvinnor jag diskuterat
detta med.

Det finns en liten grupp kvinnor som uttrycker en annan.
Har du funderat över vilka psykologiska mekanismer som
ligger till grund för den?

Varför ska DINA värderingar göra det?
 
Senast ändrad:

Mattsen

Aktiv medlem
Tre Ess skrev:
Samhället består av en mängd individer med olika åsikter,
jag delgav min och den stora mängd kvinnor jag diskuterat
detta med.

Det finns en liten grupp kvinnor som uttrycker en annan.
Har du funderat över vilka psykologiska mekanismer som
ligger till grund för den?

Varför ska DINA värderingar göra det?
Här kommer vi aldrig att mötas Anne-Lie, eftersom du hävdar att det är en "liten grupp" som uttrycker en annan åsikt. Jag hävdar att "din" grupp är den som är i klar minoritet...
Därför blir sådana här diskussioner dessvärre totalt meningslösa - mellan dom med din självsäkra inställning att merparten av dina medsystrar resonerar som du, och mellan dom med min inställning (har själv snackat med ett 30-tal tjejer om detta som delar min inställning). Vidare finns det trots ojämn könsfördelning här på FS många av ditt kön som uttrycker "min" inställning.


Psykologiska mekanismer?
Att de som "håller med mig" är offer för det patriarkaliska samhället och uynyttjas av porrindustrin? Är det de du tror? Sorry, håller iinte med isf för fem öre. Säkert finns det en o anann som "inte vet bättre" men merparten av dom jag har diskuterat bilder som den i tråden är framgångsrika och starka. Två av dom är egna företagare och tjänar mer stålar än mig. Nej, inte i porrindustrin...
 
Senast ändrad:

Tre Ess

Aktiv medlem
Mattsen skrev:
Här kommer vi aldrig att mötas Anne-Lie ...
Nej, det stämmer.

Psykologiska mekanismer?
Att de som "håller med mig" är offer för det patriarkaliska
samhället och uynyttjas av porrindustrin? Är det de du tror?
Sorry, håller iinte med isf för fem öre.
Det sa jag inte, jag frågade om DU funderat över det.

Vidare finns det trots ojämn könsfördelning här på FS
många av ditt kön som uttrycker "min" inställning.
Och vice versa.

....merparten av dom jag har diskuterat bilder som den
i tråden är framgångsrika och starka.
Två av dom är egna företagare och tjänar mer stålar än mig.
Och?
 

Tre Ess

Aktiv medlem
Mattsen skrev:
Här kommer vi aldrig att mötas Anne-Lie, eftersom du hävdar att
det är en "liten grupp" som uttrycker en annan åsikt. Jag
hävdar att "din" grupp är den som är i klar minoritet...
Därför blir sådana här diskussioner dessvärre totalt meningslösa ....
Här har du svar på varför så få kvinnor ids ge sig in i
diskussioner i detta ämne.

Du får gärna berätta vad "Hängbröstfeminism" innebär
också. Det står så på din sida.
 

CreativeMind

Aktiv medlem
elmfeldt skrev:
Jag funderade lite...

En mer intressant vinkel är hur unga tjejer påverkas att tro vad som är normalt. Och det kan knappast vara normalt att ha bilder på sig själv i bara mässingen liggandes ute på internet och för all framtid. Jag menar ngngång kanske man vill söka ett jobb där det inte är lika kul att alla vet exakt hur man såg ut. Likaså kanske en ung tjej tror att det förväntas att se dessa kroppar och poser som ideal. Carolina Gynning borde väl vara ett exempel på just det. Skulle faktiskt vara intressant att göra en intervju med henne och med hennes kommentarer kring ett per av de aktuella bilderna.
Tack - mitt i prick!

Ang. Carolina G.
Henne mötte jag första gången (medan jag scoutade modeller till ett uppdrag) när hon var 16 (om jag minns rätt), jag genomförde två testplåtningar av henne och hänvisade henne sedan till Sweden Models. Men jag valde att inte jobba vidare med henne - av olika skäl - fast hon hade grym potential. Hon är nog tyvärr ett typiskt exempel på vad jag menar med flickors utsatthet, spec. i modellbranschen. Men hon har ju bevisligen mognat rejält så hon kanske är ett bra val.

/johan e
 
Senast ändrad:
ANNONS