Annons

Dags att lämna klichéerna?

Produkter
(logga in för att koppla)

rofr

Aktiv medlem
Den franske gatufotografen Yanick Delafoge har skrivit några tips för den som vill komma vidare i sitt gatufotande. Om inte annat kanske hans råd ger ett hum om vad som anses vara klichéer i genren.

Take your street photography to the next level >>>
Märkligt, eller kanske inte, att det här ämnet inte gett en enda kommentar på 2 år!!

Är själv ingen lysande gf men är lätt absorberad av ämnet och gillar det här inlägget. För att få de bilderna som många direkt tar till sig och håller kvar vid kan det här nog vara bra tumregler att tänka på. Förhoppningsvis uppfattas inte den hållningen som fördomsfull.

Ser man en bild som sticker ut så ser man oftast det direkt. För egen del är det oftast interaktionen mellan helt främmande människor som tilltalar mest.
 
är själv ingen

Märkligt, eller kanske inte, att det här ämnet inte gett en enda kommentar på 2 år!!

Är själv ingen lysande gf men är lätt absorberad av ämnet och gillar det här inlägget. För att få de bilderna som många direkt tar till sig och håller kvar vid kan det här nog vara bra tumregler att tänka på. Förhoppningsvis uppfattas inte den hållningen som fördomsfull.

Ser man en bild som sticker ut så ser man oftast det direkt. För egen del är det oftast interaktionen mellan helt främmande människor som tilltalar mest.

är själv ingen...

jag blev mycket glad över din hänvisning
den texten gjorde att jag plötsligt tror att detta kan vara något för mig
jag har aldrig trott att mina bilder, jämfört med dem jag ser, skulle vara något
jag tar, nästan alltid, kontakt
småpratar lite
och sen är det klart
helt spontant

jag använder alltid 28 mm så det är redan min grej

nu skall jag testa lite
tack för hjälpen
/inger
 
ANNONS