Annons

Äntligen Nikon D800

TVS

Aktiv medlem
Ingen som testat Sigmas 70-200 f/2,8 på D800? Har läst en del varma recensioner om den gluggen (5:e generationen alltså).
 

Falumas

Aktiv medlem
Med en D800 får man passa sig. Det kommer nog bli många självporträtt framöver.

D800, ISO4000, f6.3 med ett 70-210/f4 på 165mm

Först ett 100%-crop sedan hela bilden.

/Karl
 

Bilagor

picturethis.se

Aktiv medlem
Jag har samma kombo. Blir intressant vad du kommer fram till!
Jag har en musikvideo på gång. Om jag orkar och hinner, kanske jag filmar med båda kamerorna. Om jag inte hinner lära mig D800an tillräckligt innan.

Hade ju varit kul att ha en video i 2 versioner, en filmad med D800 och en med XF100, men efter samma manus.

Får se vad artisten säger..
 

Mesch

Aktiv medlem
Med en D800 får man passa sig. Det kommer nog bli många självporträtt framöver.

D800, ISO4000, f6.3 med ett 70-210/f4 på 165mm

Först ett 100%-crop sedan hela bilden.

/Karl
Jag trodde ju aldrig att CSI NY skulle komma att visa sig ha rätt med sina fantastiska enhance & sharpen funktioner på bilder :)
 

at1981

Aktiv medlem
Fick min D800E igår :) !!

Hej!


Jag fick min D800E + ett extra kamerabatteri igår när jag hämtade ut den på posten.
Dock fick jag batteripacket NB-D12 istället för ett 16 GB SD-minne som jag hade beställt.

En sak som jag inte hittade på min D800E som finns på min D90 som jag ska lösa in hos fotobutik när jag köper nya prylar
är snabbratten mellan olika motivlägen så som landskaåp, blomma, natt, P, M, S och allt vad det nu heter :p.


MVH at1981 !!
 

Falumas

Aktiv medlem
En sak som jag inte hittade på min D800E som finns på min D90 som jag ska lösa in hos fotobutik när jag köper nya prylar
är snabbratten mellan olika motivlägen så som landskaåp, blomma, natt, P, M, S och allt vad det nu heter :p.

MVH at1981 !!
Se till att ställa in ratten på din D800E på något bra (för den kommer inte gå att ändra senare) så sågar du bort den med en vinkelslip. Sedan gör du samma sak fast lite försiktigare på din D90 så är det bara att klistra fast ratten från D90n på din D800E så har du dom fina symbolerna på din D800E också.

/Karl

OBS Prova inte detta om du inte är helt säker på vad du gör. Om du provar detta och är helt säker på vad du gör så kan det vara en idé att byta dina kameror mot en vit tröja där ärmarna är ihopsydda på ryggen.
 

Lothar Marunga

Aktiv medlem
Hej!


Jag fick min D800E + ett extra kamerabatteri igår när jag hämtade ut den på posten.
Dock fick jag batteripacket NB-D12 istället för ett 16 GB SD-minne som jag hade beställt.

En sak som jag inte hittade på min D800E som finns på min D90 som jag ska lösa in hos fotobutik när jag köper nya prylar
är snabbratten mellan olika motivlägen så som landskaåp, blomma, natt, P, M, S och allt vad det nu heter :p.


MVH at1981 !!
har du kollat att inte knappen ligger lös i lådan. Hur fotar man utan den...
lma
 

LEE Cordon Bleu

Aktiv medlem
Hej!


Jag fick min D800E + ett extra kamerabatteri igår när jag hämtade ut den på posten.
Dock fick jag batteripacket NB-D12 istället för ett 16 GB SD-minne som jag hade beställt.

En sak som jag inte hittade på min D800E som finns på min D90 som jag ska lösa in hos fotobutik när jag köper nya prylar
är snabbratten mellan olika motivlägen så som landskaåp, blomma, natt, P, M, S och allt vad det nu heter :p.


MVH at1981 !!
Under Fotograferings menyn finns Ställ in Picture Control som har en jäkla massa val så välj där.
Men tyvärr Blomma finns inte längre så du får helt enkelt lägga ned detta ämne och fota något annat nu när du bytt kamera.

Mvh. /LEE
 

phool

Aktiv medlem
Hej!


Jag fick min D800E + ett extra kamerabatteri igår när jag hämtade ut den på posten.
Dock fick jag batteripacket NB-D12 istället för ett 16 GB SD-minne som jag hade beställt.

En sak som jag inte hittade på min D800E som finns på min D90 som jag ska lösa in hos fotobutik när jag köper nya prylar
är snabbratten mellan olika motivlägen så som landskaåp, blomma, natt, P, M, S och allt vad det nu heter :p.


MVH at1981 !!
Stort grattis, jag har en d5100 med en fin ratt som har både blomma och effects! Dessutom en kickass sensor. Ge mig ett bud på vad jag får i mellanskillnad så kan jag byta den mot din D800E.
 

easyrider

Aktiv medlem
Hej!

Är det någon av er glada D800 ägare som provat att fokusera manuellt med någon av nikons ais (s) gluggar? Om ja hur funkar det och hur står den sig mot D700?
 
ANNONS