Annons

Äntligen Nikon D800

Falumas

Aktiv medlem
Just i en sådan här fråga kan man säkert köra över revisorn även om det inte är att rekommendera. Revisorn säger säkerligen inte nej för att jävlas.

/Karl
 

Helmetrock

Aktiv medlem
Ett litet ryck...

Ett litet ryck i fjärrutlösaren, så gick kontakten i kamerahuset sönder....

Fråga mig inte hur det kan ha gått till, gängan verkar oskadad men själva kontakten i plast inne i kontakten är lös och trycks in i kamerahuset när jag försöker koppla in fjärrutlösaren.

Nikon pratade om 14 dagars reparationstid, precis när 14 dagar för kamerareparation är just vad jag inte har...
 

keckax

Aktiv medlem
Ett litet ryck i fjärrutlösaren, så gick kontakten i kamerahuset sönder....

Fråga mig inte hur det kan ha gått till, gängan verkar oskadad men själva kontakten i plast inne i kontakten är lös och trycks in i kamerahuset när jag försöker koppla in fjärrutlösaren.

Nikon pratade om 14 dagars reparationstid, precis när 14 dagar för kamerareparation är just vad jag inte har...
Kanske kan de ge dig ett lånehus så länge.
 

Helmetrock

Aktiv medlem
Kanske kan de ge dig ett lånehus så länge.
Naturligtvis inte... Jag är ju bara en simpel kund, inte NPS...

De kunde eventuellt erbjuda lånegrejer, men i vanlig Nikonordning gör de sitt yttersta för att vara vaga och vägra lämna ens en kvalificerad gissning på om det kan finnas lånegrejer. Jag får helt enkelt skicka in grejerna och hoppas att de har lånegrejer hemma som isåfall går iväg med vändande post. Det är alltså minst 4-5 dagar utan kamera för postgången om jag ens får ett lånehus och får jag inte det blir det ytterligare 10-14 dagar till utan kamera.

Det är ju inget jag gör mitt i den bästa säsongen för en sak som att fjärrutlösaren inte funkar. Då är jag hellre utan den.
 

Peterrrrr

Aktiv medlem
Är det någon som vet någon sida som har bilder med D800s "distortion correction" mode med bilder utan och med jämförda?
 

AWid

Aktiv medlem

Falumas

Aktiv medlem
Dessa program tillsammans med WUSB-adaptrar och en tablet är mumma. Raspberry Pi med USBIP, 4st aa-batterier och en wlan-adapter och en tablet är nästan lika bra.
/Karl
 

Helmetrock

Aktiv medlem
Är det någon som har tänkt på att D800 verkar vara slitagekänsligare än tidigare modeller?

Jag har sett ett gäng D800 nu och alla ser slitna ut, speciellt på metallen runt batteriluckan.
 

Helmetrock

Aktiv medlem
Vad en D800s skulle kunna innehålla?

Högre upplösning, bättre DR, mindre brus, bättre färger såklart. Det har ju alla tidigare uppgraderingar bjudit på.

Wifi eller liknande

Ett menyststem som är modernare än det i Nokia 3110

Programmerbara knappar på riktigt, inte så begränsat som idag

Bättre grepp

Bättre batteritid

AF-punkter direkt på sensorn

Plus mycket mycket mer! Tror ni att D800 skulle vara slutet på utvecklingen? ;-)
 

Palletheking

Aktiv medlem
Vad en D800s skulle kunna innehålla?

Högre upplösning, bättre DR, mindre brus, bättre färger såklart. Det har ju alla tidigare uppgraderingar bjudit på.

Wifi eller liknande

Ett menyststem som är modernare än det i Nokia 3110

Programmerbara knappar på riktigt, inte så begränsat som idag

Bättre grepp

Bättre batteritid

AF-punkter direkt på sensorn

Plus mycket mycket mer! Tror ni att D800 skulle vara slutet på utvecklingen? ;-)
Håller med om allt och visst kan man aldrig får för bra kapacitet i batteriet. Men batteriet i D800 är förvånansvärt bra.
 
ANNONS