Annons

Fotosidan app (iOS)

Produkter
(logga in för att koppla)

Wiking 1

Aktiv medlem
Bra jobbat av Pär Sandell som utvecklat denna app. Har testat en liten stund på min iPhone och det både fungerar bra och ser bra ut.
 

Guldkant

Aktiv medlem
Jag förstår inte riktigt vad ni vill säga med statistiken? Att Androidmobilerna står för 1/3 av trafiken?
Men bara för att det är flest med iPhone som går in på sidan så är det väl inte ett skäl till att låta bli att utveckla en till Android också?
Det borde vara i ert intresse att nå ut till alla med Androider också! Inte bara lämna det åt sitt öde tills någon kommer som vill bygga en sådan...Det går ju att fråga någon om att göra det också?
Det är hur många som helst som ni kan nå ut till om ni gör er synliga även på "Play butik" (Androidernas appstore) Själv är jag där och scrollar hur ofta som helst efter nya appar! Och jag är garanterat inte själv där. Vitsen med en smartphone är ju att ha sina intressen samlade i mobilen. Hur många personer som helst skulle se en Androidapp där från Fotosidan som kanske inte alls har vägarna förbi er på Internet annars./ Mvh Karin
Instämmer helt med dig. Jag har också Android och jag finns inte med i den statistik Fotosidan hänvisade till då jag aldrig går in på Fotosidan via min mobil. Hade jag haft en app däremot hade jag gärna nyttjat den för att gå in på Fotosidan.
 

afe

Aktiv medlem
Appen är utvecklad av en FS-medlem som tyckte det vore kul med en dylik, vilket framgår om ni läser allt. Den är gratis, och den fungerar för gratismedlemmar. Medlemmen som utvecklade appen utvecklar för IOS, och får som tack en jäkla massa klagomål från folk som använder andra OS.

Jag tycker lite synd om de som nu ger sig på att göra liknande för Android, då det utan tvivel kommer att komma en massa klagomål då också ...
 

Graylingman

Aktiv medlem
Helt otroligt! Den som vill får alltså knacka ihop en app för vilket j-a operativsystem som helst. En medlem gör det för iOS och många andra medlemmar blir förbannade för att det inte utvecklas för andra os. Man tar sig för pannan!
 

afe

Aktiv medlem
Jag har själv inte testat appen ännu, men jag undrar om det är den som ställt till det så att en av mina bilder har valts som favorit av fyra medlemmar idag (en bild som bara ligger i mina egna album och inte i någon pool eller grupp) :)
 

iSolen.se

Guest
Appen är utvecklad av en FS-medlem som tyckte det vore kul med en dylik, vilket framgår om ni läser allt. Den är gratis, och den fungerar för gratismedlemmar. Medlemmen som utvecklade appen utvecklar för IOS, och får som tack en jäkla massa klagomål från folk som använder andra OS.

Jag tycker lite synd om de som nu ger sig på att göra liknande för Android, då det utan tvivel kommer att komma en massa klagomål då också ...
Det är tyvärr lite otacksamt men hurraropen brukar ändå överväga efter såna gär initiativ.

Själv kör jag alla miljöerna via mitt jobb där vi i mitt nuvarande och förra uppdrag gett upp apputvecklingen till fördel för responsivelösningar (vanlig web, dvs html eller html5) som funkar för IOS6,7, iphone,ipad,Android phone, tablet, Nokia/Windows phone, desktop,laptop för alla skärmstorlekar. Det kommer nya skärmstorlekar hela tiden och det blev ohållbart med appar. Lösningarna uppträder som appar i små storlekar och som vanliga websajter på Desktop med en gradvis övergång. Det har blivit viktigt på många stora sajter där numera över halva trafiken kommer från olika mobila device.

Skulle API-t kunna användas för en responsive webversion eller skulle det konkurrera för mycket med vanliga fotosidan.se? Ska kolla på appen och se vad som visas.
 

iSolen.se

Guest
Helt otroligt! Den som vill får alltså knacka ihop en app för vilket j-a operativsystem som helst. En medlem gör det för iOS och många andra medlemmar blir förbannade för att det inte utvecklas för andra os. Man tar sig för pannan!
Jag tycker appen är snygg och välfungerande, gillar speciellt bildvisningen.

Kör det på ios6, retina utan problem.
 

prsndll

Aktiv medlem
Nu är version 1.1 av appen på väg. Den borde dyka upp på AppStore inom de närmaste dygnen. Förutom lite små fixar är den också testad på iOS 6.1 ! Jag ber om ursäkt till er iOS6-användare att ni fått vänta en vecka.

Ha det bra allihopa och kom gärna med konstruktiv kritik på appen.

/Pelle
 

Leaflet

Aktiv medlem
Nu är version 1.1 av appen på väg. Den borde dyka upp på AppStore inom de närmaste dygnen. Förutom lite små fixar är den också testad på iOS 6.1 ! Jag ber om ursäkt till er iOS6-användare att ni fått vänta en vecka.

Ha det bra allihopa och kom gärna med konstruktiv kritik på appen.

/Pelle
Hej Pelle,
Vilket kanonjobb du har gjort med appen! All heder åt det. För min del får du gärna ta några kronor för allt jobb du lagt ned.
En önskan dock; Går det att fixa så att man kan få landskapsläge från start? Kör den på Ipad och det vore kanon!
 

Nemesis

Aktiv medlem
Om man har mailat Christer för API, hur lång tid bör man vänta innan man får svar (kan ju ha varit en hel del som mailat)?
 

clindh

Kodsnickare
Forumpersonal
Nu så har du fått din information Peter, jag har varit lite ledig och sedan upptagen :)
 

Prmr

Ny medlem
Inloggning

Varför blir man utloggad hela tiden även fast man bockat i rutan kom ihåg inloggningen?
 

Patrik Karlsson

Ny medlem
Copyright

Mycket trevligt att se denna app som säkerligen kommer utvecklas till andra system än fotosidans app till iOS som jag precis kollat lite snabbt på.

Jag har, som sagt, bara testat appen lite snabbt men saknade information som klargör att bilderna är copyrightskyddade. Kanske kan man lägga till ett "©" framför fotografens namn som här på fotosidan.se?

För övrigt så är det en fin app!
 

Jacobssons

Aktiv medlem
Finns det någon information gällande en Androidversion? Verkar ju väldigt trevligt med en app... ☺

/Fredrik
 
ANNONS