Annons

Nyttiga funktioner borta efter uppgraderingen

Produkter
(logga in för att koppla)

Kustbo

Aktiv medlem
Sedan uppgraderingen med mobilanpassning så har flera bra funktioner försvunnit iaf när man använder datorn, tex rubrik/verktygsfältet i överkant dör man kunde hämta nya inlägg, markera alal som lästa mm. försvunnit och de olika blocken på sidan ligger helt galet så bara vissa delar syns och vill man se resten blir det att scrolla massor ;-(

Hoppas Ni finner en lösning på detta så det blir enklare att besöka sidan via datorn igen för vi är många som hellre använder en riktig dator istället för mobil och surfplatta.
 

elmfeldt

Redaktör
Forumpersonal
Sedan uppgraderingen med mobilanpassning så har flera bra funktioner försvunnit iaf när man använder datorn, tex rubrik/verktygsfältet i överkant dör man kunde hämta nya inlägg, markera alal som lästa mm. försvunnit och de olika blocken på sidan ligger helt galet så bara vissa delar syns och vill man se resten blir det att scrolla massor ;-(

Hoppas Ni finner en lösning på detta så det blir enklare att besöka sidan via datorn igen för vi är många som hellre använder en riktig dator istället för mobil och surfplatta.
På datorn skall det inte vara ngn skillnad alls. Men maila en skärmbild till redaktion@fotosidan.se så kikar vi.
 

ErlandH

Aktiv medlem
På min iPhone 6s får inläggen inga tider, någon besvara-knapp finns inte (bara besvara med citat) och rutan som jag skriver svaret i anpassar inte bredden till min skärm.
 

elmfeldt

Redaktör
Forumpersonal
På min iPhone 6s får inläggen inga tider, någon besvara-knapp finns inte (bara besvara med citat) och rutan som jag skriver svaret i anpassar inte bredden till min skärm.
Ja det finns saker att slipa på.

- besvara finns överst i tråden men skall in i botten också.
- datumen är medvetet borttaget då det ligger i en rad som vi tagit bort för att spara plats. Skall se om vi kan flytta om i mallen så det ligger lite smartare.

Bredden däremot tycker jag ser ok ut initialt men iOS verkar ha en inbyggd funktion som zoomar in. Skall kika lite på det.
 

TBone

Aktiv medlem
Ja det finns saker att slipa på.

- besvara finns överst i tråden men skall in i botten också.
- datumen är medvetet borttaget då det ligger i en rad som vi tagit bort för att spara plats. Skall se om vi kan flytta om i mallen så det ligger lite smartare.

Bredden däremot tycker jag ser ok ut initialt men iOS verkar ha en inbyggd funktion som zoomar in. Skall kika lite på det.
Jag vet inte riktigt hur jag ska förhålla mig till att ni tagit bort infon om när ett inlägg postas: skratta eller gråta? Jag var fullständigt övertygad om att något hade gått åt skogen. Men än så länge kan man iaf se vad som skrivs, men risken finns nog att brödtext bedöms som "gammalmodigt" också. ;)

Fast det är dock positiva nyheter att det inte är med vett och vilja som ni har gjort allt så smalt i ios. Men det kan ju knappast vara någon nyhet, så har det ju sett ut sedan dag ett med responssiv design.
 

elmfeldt

Redaktör
Forumpersonal
Jag vet inte riktigt hur jag ska förhålla mig till att ni tagit bort infon om när ett inlägg postas: skratta eller gråta? Jag var fullständigt övertygad om att något hade gått åt skogen. Men än så länge kan man iaf se vad som skrivs, men risken finns nog att brödtext bedöms som "gammalmodigt" också. ;)
Kan inte råda dig om hur du skall hantera känslorna. Vilket som blir nog bra :)

Fast det är dock positiva nyheter att det inte är med vett och vilja som ni har gjort allt så smalt i ios. Men det kan ju knappast vara någon nyhet, så har det ju sett ut sedan dag ett med responssiv design.
Anledningen till att det är smalare i iOS är att skärmen är smalare. Och om det är mitt svar kring bredden så missförstår du. När man klickar i ett inputfält så vill Safari zooma in om fältet har mindre fontstl än 15px. http://uxcellence.com/2014/01/15/quick-fix-increase-font-size-to-16px-to-fix-input-zoom/
 

reboot81

Aktiv medlem
Knappen Stäng det har fönstret ligger längst ned på sidan.
På iOS fungerar inte knappar och länkar där, man får upp verktygsfält er istället.
 

Bilagor

reboot81

Aktiv medlem
Sidan blir onödigt bred på kOS 9/iphone6+ i liggande format pga tre länkar:
Alla forum
Senaste inlägg
Nya olästa inlägg
 

Bilagor

elmfeldt

Redaktör
Forumpersonal
Justerat lite kring visningen av ett enskilt inlägg så att det skall bli tydligare/renare. Inläggshistoriken syns nu på alla plattformar.

Fortfarande fel när man klickar på medlemsnamnet men fixas inom kort.
 

elmfeldt

Redaktör
Forumpersonal
Ytterligare justeringar gjorde (nu närmar det sig den slutliga tänkta formen) men visst slipande finns kvar.
 

eskil23

Aktiv medlem
Direkt efter uppgraderingen tyckte jag att gränssnittet var gräsligt, men efter de senaste finputsningarna så är det faktiskt riktigt användbart.
 

elmfeldt

Redaktör
Forumpersonal
Direkt efter uppgraderingen tyckte jag att gränssnittet var gräsligt, men efter de senaste finputsningarna så är det faktiskt riktigt användbart.


Tack! Vi kämpar på. Det var många ställen att fixa med vid uppgraderingen och finpustningen i forumet är tidsödande så första lanseringen var mer en funktionell grund. Nu har vi hunnit jobba igenom och fått en känsla av vad som behövs/blir bra. Och jag håller med, först nu känns det tajt och tydligt. Tack för att ni står ut! :)
 
ANNONS