Annons

Nya mac mini 2018

Produkter
(logga in för att koppla)

Pippo

Aktiv medlem
Det du framförallt förlorar är OS X eftersom det är en PC. Sedan är ju det här en tråd om Mac Mini så jämförelsen känns lite malplacerad.
Jo tack, så långt kopplar jag. I tråden har det redan diskuterats en hel del som inte har med Minin att göra samt att valet för mig står mellan Mini 2018 och något alternativ - det var därför jag valde att skriva här.
 

joakim d

Aktiv medlem
Det har du säkert rätt i, det är ju ganska vanligt att trådarna här på Fotosidan börjar handla om en massa annat efter ett par sidor.

Som du skriver ingår ju inte vissa saker så det blir ju lite svårt att jämföra.
 

Pippo

Aktiv medlem
Det har du säkert rätt i, det är ju ganska vanligt att trådarna här på Fotosidan börjar handla om en massa annat efter ett par sidor.

Som du skriver ingår ju inte vissa saker så det blir ju lite svårt att jämföra.
Ok, om man lägger till följande då?

1 st https://www.dustinhome.se/product/5011064029/860-evo
2 st https://www.dustinhome.se/product/5011057207/vengeance
1 st https://www.dustinhome.se/product/5010943961/windows-10-home-3264-bit-flersprakig-esd

Summa 12 395;-
 

Pippo

Aktiv medlem
Om du föredrar pc före mac så köp det. Jag själv kör mac sedan 2001 utan problem o skulle aldrig byta till pc.
Nja, skulle ju helst fortsätta med Mac eftersom jag kört med det de senaste 10-15 åren, men nu är prisskillnaden så stor att jag tvekar. Ska jag fortsätta med äpplet vill jag ha mer än skillnaden i design. Det är därför jag kollar med er.
 

jag&bilden

Aktiv medlem
Jag är intresserad av den nya Mac mini och inte av PC-alternativ.

Det finns bättre chanser att få hjälp med windowsplattformar om du postar i andra delar av forumet än i tråden om nya Mac mini.
 

snap01

Aktiv medlem
Jo, men nu vill jag ju veta skillnaden dem emellan, annars hade jag startat en helt ny tråd.
Skillnaden var enligt dig design så då tycker jag du ska köpa PC. Jag köpet Mac o jämför du likvärdig dator så brukar det inte skilja så mycket i pris.
Mac har alltid varit stabilt o fungerar klockrent för mig. För mig är priset prio 2 det viktiga är att jag har ett stabilt system. Om du tror att du får det med PC så köp PC. Jag anser att Mac mini är prisvärd om du jämför med andra Mac datorer.
Gillar du att skruva sätta ihop din egen burk så tycker jag du ska fortsätta med det.
 

Pippo

Aktiv medlem
Skillnaden var enligt dig design så då tycker jag du ska köpa PC. Jag köpet Mac o jämför du likvärdig dator så brukar det inte skilja så mycket i pris.
Mac har alltid varit stabilt o fungerar klockrent för mig. För mig är priset prio 2 det viktiga är att jag har ett stabilt system. Om du tror att du får det med PC så köp PC. Jag anser att Mac mini är prisvärd om du jämför med andra Mac datorer.
Gillar du att skruva sätta ihop din egen burk så tycker jag du ska fortsätta med det.
Nja, givetvis är det inte enbart design, men visst tar Apple hutlöst betalt för vissa saker såsom större hårddisk etc. Hade de åtminstone gett en annan möjlighet att fixa uppgraderingar på egen hand, som med min nuv Mac Mini 2012 som exempel, så hade det inte varit lika surt. I denna bryter du ju garantin bara du trycker i mer minne.

Nej, jag gillar inte att pilla och skruva och ja, tycker också att OSX är stabilt och trevligt. Det är som sagt därför jag själv har kört med Apple de senaste datorerna. Däremot är jag inte villig att betala hur mycket som helst för detta då jag, i motsats till dig, inte har foto som mitt levebröd utan som hobby. Att Minin är prisvärd i relation till deras övriga datorer är irrelevant för mig eftersom jag inte har behov av fler laptops eller vill ha fler IMacs. Har redan två där skärmarna är bra men resten är hedenhös - känns inte hållbart enligt mig. Köper således hellre dator och skärm separat.
 

snap01

Aktiv medlem
Nja, givetvis är det inte enbart design, men visst tar Apple hutlöst betalt för vissa saker såsom större hårddisk etc. Hade de åtminstone gett en annan möjlighet att fixa uppgraderingar på egen hand, som med min nuv Mac Mini 2012 som exempel, så hade det inte varit lika surt. I denna bryter du ju garantin bara du trycker i mer minne.

Nej, jag gillar inte att pilla och skruva och ja, tycker också att OSX är stabilt och trevligt. Det är som sagt därför jag själv har kört med Apple de senaste datorerna. Däremot är jag inte villig att betala hur mycket som helst för detta då jag, i motsats till dig, inte har foto som mitt levebröd utan som hobby. Att Minin är prisvärd i relation till deras övriga datorer är irrelevant för mig eftersom jag inte har behov av fler laptops eller vill ha fler IMacs. Har redan två där skärmarna är bra men resten är hedenhös - känns inte hållbart enligt mig. Köper således hellre dator och skärm separat.
Mac minin är prisvärd bland deras billigare datorer. Osx fungerar bra för mig om det är värt pengarna avgör du. Starta en tråd där Du får hjälp att hitta en likvärdig dator mot iMac finns många PC människor på FS. Blir säkert intressant.
 
ANNONS