Annons

E-Infinity

Produkter
(logga in för att koppla)

Pippo

Aktiv medlem
...på min beställning. Känns lite vanskligt. Beställde Canon EOS R, även om det snart verkar komma lite nytt på den fronten. Beställde även tre RF-objektiv, batterigrepp och ett batteri. Strax över 80 tkr. En brutal besparing gentemot köp inom Sverige. Har givetvis läst om att en del haft utmaningar med garanti och reklamationer. Hoppas på att det går vägen ändå även om det känns nervöst. Fått återkoppling om att det tar lite längre tid med leveranser nu på grund av att de ligger efter en del i följderna av de kinesiska nyåret... Hmm. Nåväl, de hintade nu om 7-14 arbetsdagar från betalning till att leverans ska ha skett. Beställning lagd 6 feb.
Canon är väl ändå Canon gällande produkterna? Och obketiven likaså?
Du behöver inte oroa dig. Har beställt därifrån ett antal gånger utan problem.
 
Du behöver inte oroa dig. Har beställt därifrån ett antal gånger utan problem.
Låter betryggande. Ser många positiva recensioner så jag hoppas på att bli en av de många nöjda kunderna. Men det verkar vara värre för de som råkar ut för felaktiga produkter. Dels verkar det stula med garantin och reklamationerna då. Både tidsmässigt och resultatmässigt vilket kan straffa sig ekonomiskt.
 

cardazio

Aktiv medlem
Låter betryggande. Ser många positiva recensioner så jag hoppas på att bli en av de många nöjda kunderna. Men det verkar vara värre för de som råkar ut för felaktiga produkter. Dels verkar det stula med garantin och reklamationerna då. Både tidsmässigt och resultatmässigt vilket kan straffa sig ekonomiskt.
Men hur ofta är det fabrikationsfel, så att garantin har täckt det i svensk butik? D750 och D600 hade iofs kroniska problem men köper man en etablerad modell kör man ha hunnit hitta ev fel redan.
 

Stene_68

Aktiv medlem
Låter betryggande. Ser många positiva recensioner så jag hoppas på att bli en av de många nöjda kunderna. Men det verkar vara värre för de som råkar ut för felaktiga produkter. Dels verkar det stula med garantin och reklamationerna då. Både tidsmässigt och resultatmässigt vilket kan straffa sig ekonomiskt.
Jag fick lämna in min kamera (Sony) till reparation i Sverige på E-Infinitys bekostnad. Om du skulle råka ut för något fel som skulle gå på svensk garanti men inte på E-Infinitys så lär du knappast få betala mer än du tjänat på att köpa från E-Infinity.
 
Jag fick lämna in min kamera (Sony) till reparation i Sverige på E-Infinitys bekostnad. Om du skulle råka ut för något fel som skulle gå på svensk garanti men inte på E-Infinitys så lär du knappast få betala mer än du tjänat på att köpa från E-Infinity.
Lite så jag tänkte och hoppas om det mot förmodan skulle bli aktuellt. Därav slog jag till på köpet.
 
Order försvann

Kort uppföljning. Min order beställdes och betalades 6 feb. När den var på väg så fick jag efter ett tag ett meddelande om att de "lost track of the shipment". Och DHL hade de inte fått paketet. Efter lite frågor via mail bekräftar de att varan först går från lagret i Hong Kong. Sen via UK vidare till DHL och Sverige. Då mitt paket försvann på vägen mellan HK och UK så fick de skicka om paketet därifrån. Idag den 26 februari har jag fått besked från DHL att paketet landat och nu är på väg till mig under dagen... Håller tummarna för att de packat ordentligt vilket oroar mig mest.
 
Levererad

Nu kom prylarna åtminstone. Hyfsat packade in en större kartong, även om det inte var något bubbel eller annat emballage runt de inre produktkartongerna som låg i den större kartongen. Dock verkar de utåt sett inte ha tagit någon större skada... Batterierna är på laddning och allt uppackat med ej prövat. Kameran - en Canon EOS R hade senaste programvaran installerad redan. (1.6.0)
 

Pippo

Aktiv medlem
Nu kom prylarna åtminstone. Hyfsat packade in en större kartong, även om det inte var något bubbel eller annat emballage runt de inre produktkartongerna som låg i den större kartongen. Dock verkar de utåt sett inte ha tagit någon större skada... Batterierna är på laddning och allt uppackat med ej prövat. Kameran - en Canon EOS R hade senaste programvaran installerad redan. (1.6.0)
Precis min erfarenhet. Allt är kanon, men vad gäller packning så har de lite att lära. Å andra sidan har jag aldrig råkat ut för någon packningsrelaterad skada heller.
 

PeterWem

Aktiv medlem
Ngn som vet om kameror köpta hos E-Infinity har svensk meny? Tänkte närmast på Canon och Fuji.
Det kostar 200 kr att låsa upp till internationell meny i en Canonkamera om så skulle krävas. Vet inte hur upplåsningsmöjligheterna är för nyare Canon men fungerade med 6D. 1D X II och 5D IV ska också fungera medan EOS R och RP inte verkar ha support.
 

lonian

Aktiv medlem
När jag beställde min Z6 fick jag mail om jag accepterar att det inte finns mitt språk i menyerna, det ska finnas engelska stod det. Jag accepterade det och sedan skickade dem iväg paketet.

När jag väl startade kameran så finns svenska att välja. Så måste vara att de inte själv visste eller något.

Jag höll koll på mitt tracking nummer, tog en vecka så stod det att den fanns på Arlanda. Samma dag lite senare var kameran i Umeå och de ringde från DHL om de kan komma direkt från flygplatsen och lämna paketet till mig vilket dom gjorde.

Perfekt att få paketet fram till dörren. :)
 
Canons cashback

Hej

Antar att det inte går med tanke på de serienummer man får på produkterna från E-Infinity är lite supspekta och från den asiatiska marknaden. Har hört om en del som har olika nummer på förpackningen gentemot inne i kameran. Oavsett så antar jag att man inte kan nyttja canons cashback-kampanj där man kan köpa ett kamerahus och få tillbaka x antal tusen kronor om man även köper tillhörande objektiv. Gjorde en sökning på mina serienummer på canons testsida för det, men den stod bara och tuggade utan resultat.... Lade ner. Har något fått det att fungera? Och om jag inte missminner mig står det väl även att den ska vara köpt hos någon lokal butik. Antar att det inte skulle funka att ange E-ininity...

När man reggar programvara som t.ex Canon Utilities-paket där man behöver ange serienummer vid nedladdning fungerade det dock när kamerans nr angavs.
 

ztenlund

Aktiv medlem

Erik Schalin

Aktiv medlem
Ska och ska.
Det är mest för att företaget tycker att det skall vara så.
O om du läste intruktionen så skriver Canon att nummer inom parantes skall man inte bry sig om. Och nummerna som är markerade med dubbla rutor på bilderna av kartonger i exemplet står just inom parantes.
 
ANNONS