Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Vilken kompaktkamera ska jag köpa?

Produkter
(logga in för att koppla)

Ventures

Aktiv medlem
Tråden följer bara det vanliga mönstret: Trådskaparen är tjej/kvinna (enligt namnet), ny som fs-medlem, kan "ingenting" om kameror, relativt hög budget. Vi gamla rävar på fs vrider ut och in på oss med förslag och hamnar ibland t.o.m. i dispyt med varandra om tekniska detaljer. Från trådskaparen kommer inte ett ljud.

Jag har börjat undvika dessa trådar, särskilt då det inte finns någon dialog med trådskaparen.
 

ErlandH

Aktiv medlem
Jag har börjat undvika dessa trådar, särskilt då det inte finns någon dialog med trådskaparen.
Ett annat sätt att hantera denna typ av trådar är ju att försöka svara just på den fråga TS ställer och inte börja babbla om sina egna drömkameror. Då kanske även en nybliven medlem hänger kvar i diskussionen ett tag.
 

AFJ

Aktiv medlem
Fast nog är det lite trist när en ny medlem drar igång en diskussion och sedan får många bra förslag och även en och annan fråga och då väljer att inte besvara dessa eller återkoppla med vilka val som görs.

Så även om "vi" gamla medlemmar säkert skrämmer bort en och annan så tycker jag man även kan begära lite mer engagemang av de som ställer frågorna.
 

larsborg

Aktiv medlem
Så även om "vi" gamla medlemmar säkert skrämmer bort en och annan så tycker jag man även kan begära lite mer engagemang av de som ställer frågorna.
Begära lite mera engagemang av en TS?
Hur skall det gå till?
Styra in en TS i diskussioner på FS forum är inte möjligt, - alla frågor är väl fria, därefter invänta svar, detta innebär inte, att TS måste vara med i diskussionerna!

Denna tråd, - "Vilken kompaktkamera ska jag köpa?", kan även vara en test hur många, som "börjar babbla om sina egna drömkameror"!!
Vi har haft liknande frågor tidigare, - där det inte finns en kommentar från en TS, kopplat till svaren!
Bäst, att bara ge några få svar, till TS, - innan tråden blir komisk.
Det finns fortfarande fotoaffärer, där de skojfriska kan ställa frågor ........
 

AFJ

Aktiv medlem
Begära lite mera engagemang av en TS?
Hur skall det gå till?
I sitt andra inlägg talar TS om galopperande hästar och brus.

Om motiven är galopperande hästar, kanske t om i ridhus, då är en kompaktkamera ett tveksamt verktyg.

Därför ställde t ex jag frågan varför hon önskade sig en kompakt. Om det var pris eller storlek som var motivet. Min tanke var alltså att om vi fick svar på den saken skulle vi kunna fastslå om det verkligen är en kompakt som är det rätta valet eller om det finns alternativ.

Eftersom TS inleder med att säga att kunskapsnivån är låg så tycker jag det är högst rimligt att man även går utanför den exakta frågeställningen och erbjuder alternativa synsätt.

Jag tycker det hade varit trevligt om TS hängt i lite mer än i bara två inlägg och två timmar och alltså visat lite större engagemang.

Det är bara min synpunkt - jag tänker verkligen inte tvinga någon att engagera sig! :)

Lika väl som det står TS fritt att hoppa av så står det väl alla andra fritt att komma med synpunkter så länge de håller sig inom forumets regler.
 
ANNONS