Annons

Har någon annan fått detta mail?

Produkter
(logga in för att koppla)

froderberg

Teknikredaktör
Teknikredaktör
För att undvika att det här upprepar sig igen så föreslår jag att Lintott laddar upp en bild på angiven adress (under delen"Porträtt till Fotosidan Magasin") i den storlek som efterfrågas. Då finns den ju där om en bild skulle komma med vid ett senare tillfälle.
Precis. Gör så.
 

Lintott

Aktiv medlem
Ni får mig att låta som en idiot men jag tror det var ett missförstånd från första början!

Mail 1 som kom 11 september 18.02:

Hej,
du får detta mail därför att du laddat upp bilder till Fotosidan Magasin.

** Bråttom bråttom!! **
Vi påminner om att vi behöver ha en bild på dig som är högupplöst. Det kan vara den bilden som är i din profil idag, men det kan även vara en annan. Den skall vara stående och ca 600-1000 pixels hög. Välj gärna en ansiktsbild.

Du laddar upp din bild här, vid 'Porträtt till Fotosidan Magasin.
http://www.fotosidan.se/member/profile.htm?_tab=portraittab


Vi ber om ursäkt för besväret och tyvärr är det dessutom bråttom. Vi behöver din bild senast tisdag 12 september kl. 20.00.

Vid problem med uppladdning går det bra att maila direkt till erik@fotosidan.se

Vänligen
Fotosidan Magasin

Min fråga:
Hej, vad nu då, gäller inte min bild som jag har eller?

Ert svar:
Hej,

Om du syftar på din profilbild på Fotosidan så är det endast en lågupplöst bild, ingen som fungerar för att tryckas i en tidning.

Mvh Erik

Min fråga:
Varför ska min bild tryckas i tidningen?

Ert svar:
Hej igen,
du har laddat upp en bild motivkategorin Analogt för att få möjligheten att få utvecklande bildkritik från en proffsfotograf. Är det inte du som laddad upp den eller om du inte samtycker till detta så vänligen bortse från vår förfrågan.

Mvh Erik
(Och där fattade jag tydligen fel och trodde det var en av de analoga bilder jag skickat in som var något galet med)

Min fråga:
Jo det har jag säkert men jag ser ju inte vad jag laddat ner och vilken bild du menar? Jag skickar in så många bilder...

men jag förstår inte, på mailet låter det ju som ni vill ha en profilbild på mig??

Hej,
du får detta mail därför att du laddat upp bilder till Fotosidan Magasin.

** Bråttom bråttom!! **
Vi påminner om att vi behöver ha en bild på dig som är högupplöst. Det kan vara den bilden som är i din profil idag, men det kan även vara en annan. Den skall vara stående och ca 600-1000 pixels hög. Välj gärna en ansiktsbild.

Du laddar upp din bild här, vid 'Porträtt till Fotosidan Magasin.
http://www.fotosidan.se/member/profile.htm?_tab=portraittab

Vi ber om ursäkt för besväret och tyvärr är det dessutom bråttom. Vi behöver din bild senast tisdag 12 september kl. 20.00.

Vid problem med uppladdning går det bra att maila direkt till erik@fotosidan.se

Och sen fick jag inget mer svar.......snacka om förvirrad.......???

Nu vet jag inte vad ni heller menar vart jag ska ladda upp en bild till och hur stor den ska vara? Den bild jag har som profilbild är ju 1,56 MB, räcker inte det? Och när jag försöker ladda om den så säger en röd text att den är för stor???? Nej, jag ger upp, jag kan inte mer nu..............suck
 

Nisse.K

Aktiv medlem
Lintott, jag skulle rekommendera att du läser på lite om pixlar och upplösning, det som bygger upp alla dina digitala bilder. Det som efterfrågades var en bild med en höjd på ca 600-1000 pixlar (förkortat px).
Ett bra ställe att börja på är moderskeppet som har guider på svenska, https://moderskeppet.se/resurs/ppi/
Känner du att du är bra på engelska så finns det säkert hur mycket material som helst på Youtube.
 

supermarthe

Medlem
om man har fått det mailet, betyder det att man kommer få bildkritik i tidningen?
eller har alla som skickade in bild och inte haft bra nog profilbild fått det mailet?
nu frågar jag ju bara för att jag är nyfiken och inte vill hoppas på för mycket, samtidigt som att det är lite läskigt. /marthe!
 

froderberg

Teknikredaktör
Teknikredaktör
om man har fått det mailet, betyder det att man kommer få bildkritik i tidningen?
eller har alla som skickade in bild och inte haft bra nog profilbild fått det mailet?
nu frågar jag ju bara för att jag är nyfiken och inte vill hoppas på för mycket, samtidigt som att det är lite läskigt. /marthe!
Du får det mejlet om din bild har valts ut för publicering, men du har inte laddat upp en högupplöst profilbild på sajten.
 

Jewster

Aktiv medlem
Lugn i stormen!
Jag tycker faktiskt att Fotosidan i ovanstående citerade konversation verkar ha varit väldigt tillgängliga och svarat på alla frågor.
Frågeställaren säger sig ju både sakna viss teknisk kunskap, och erkänner sig ha missförstått vilken bild det gällde.

Att då pga egen okunskap skylla på andra finner jag oförskämt och tarvar nästan en ursäkt till berörda medarbetare på Fotosidan.
 

Lintott

Aktiv medlem
Lugn i stormen!
Jag tycker faktiskt att Fotosidan i ovanstående citerade konversation verkar ha varit väldigt tillgängliga och svarat på alla frågor.
Frågeställaren säger sig ju både sakna viss teknisk kunskap, och erkänner sig ha missförstått vilken bild det gällde.

Att då pga egen okunskap skylla på andra finner jag oförskämt och tarvar nästan en ursäkt till berörda medarbetare på Fotosidan.
Åh förlåt förlåt så himla mycket att jag inte förstår allt då! :(

Saken är också den att jag inte kan läsa för mycket text och alla hänvisningar på grund av min samsjuklighet. Det snurrar redan i huvudet ibland så jag håller på att svimma. Jag är sjuk sedan januari 2012 och blev påkörd bakifrån i tjänsten. Och ja jag vet att det är inget jag ska skylla på men det är inte så lätt då med allt. Speciellt när man inte kan äta medicin heller för då dör jag och har artros i händer, rygg och knän mm. Samt något hjärtfel som håller på att utredas. MEN jag försöker leva lite ändå och fotografera så gott jag kan och vara med här ändå. Så du behöver inte heller vara oförskämd emot mig du som jag inte ens talat med! Jag har inte skyllt på någon men jag hade väntat mig ett ordentligt svar då jag missuppfattade om vilket foto det var men fick inget så det blev försent.
 

Lintott

Aktiv medlem
Lintott, jag skulle rekommendera att du läser på lite om pixlar och upplösning, det som bygger upp alla dina digitala bilder. Det som efterfrågades var en bild med en höjd på ca 600-1000 pixlar (förkortat px).
Ett bra ställe att börja på är moderskeppet som har guider på svenska, https://moderskeppet.se/resurs/ppi/
Känner du att du är bra på engelska så finns det säkert hur mycket material som helst på Youtube.
Jag är ledsen men jag kan inte sånt där tekniskt och nä knappast på engelska heller då. Min samsjuklighet gör att jag inte kan ta in så mycket och läsa för mycket svårt. Tack ändå.
 

froderberg

Teknikredaktör
Teknikredaktör
Lintott, du behöver inte be om ursäkt. Missförstånd uppstår alltid hur tydlig man än försöker vara.

Jag är glad åt att du funnit glädje i att vara med på Fotosidan och jag hoppas att du ska fortsätta vara aktiv.
 

Lintott

Aktiv medlem
Lintott, du behöver inte be om ursäkt. Missförstånd uppstår alltid hur tydlig man än försöker vara.

Jag är glad åt att du funnit glädje i att vara med på Fotosidan och jag hoppas att du ska fortsätta vara aktiv.
JO men nu var det ju någon som la sig och och tyckte jag var oförskämd och skulle be om ursäkt. Så då gör jag det, jag står för vad jag säger och gör!

Tack jag självklart fortsätter jag om man inte blir påhoppad av folk som läger sig i om saker de inte har med att göra! Det är inte lätt att vara sjuk i dagens samhälle.....suck.
 

Jewster

Aktiv medlem
Hej igen Eva.
Det var inte meningen att ”lägga sig i” eller ”hoppa på” dig som du verkar ha tyckt.
Jag ville bara ta ner tonen i tråden lite då jag upplevde att vissa av dina uttryck verkade vara i affekt mot Fotosidan.
Mitt inlägg verkar ju dock ha fått direkt motsatt effekt. ;-)
Ber om ursäkt för det till dig och alla trådläsare.

Det var inte alls min avsikt att trigga igång nåt här.

Ha en finfin dag.
 

PerKr

Aktiv medlem
Är en profilbild verkligen nödvändig för tidningen, egentligen? I de fall en tillräckligt högupplöst bild saknas, kan man inte nöja sig med att ange fotografens namn? Det är ju den inskickade bilden och återkopplingen på den som är intressant, inte vilken profilbild fotografen har?
 

froderberg

Teknikredaktör
Teknikredaktör
Är en profilbild verkligen nödvändig för tidningen, egentligen? I de fall en tillräckligt högupplöst bild saknas, kan man inte nöja sig med att ange fotografens namn? Det är ju den inskickade bilden och återkopplingen på den som är intressant, inte vilken profilbild fotografen har?
Vi har profilbilder för att det är trevligt och uppskattat, men det blir inte bra om det bara finns profilbilder till vissa bilder. Vi brukar inte ha några problem med att få in profilbilder, så ur tidningens perspektiv finns det ingen anledning att sluta med dem.
 

Lintott

Aktiv medlem
Vi har profilbilder för att det är trevligt och uppskattat, men det blir inte bra om det bara finns profilbilder till vissa bilder. Vi brukar inte ha några problem med att få in profilbilder, så ur tidningens perspektiv finns det ingen anledning att sluta med dem.
Kan jag få en adress dit jag kan skicka min bild då för jag klarar inte av era sidor och göra om min profilbild? Jag har försökt men ger upp....det innebär ju att jag då aldrig kan få med något för att profilbilden inte är ok?
 

Lintott

Aktiv medlem
Hej igen Eva.
Det var inte meningen att ”lägga sig i” eller ”hoppa på” dig som du verkar ha tyckt.
Jag ville bara ta ner tonen i tråden lite då jag upplevde att vissa av dina uttryck verkade vara i affekt mot Fotosidan.
Mitt inlägg verkar ju dock ha fått direkt motsatt effekt. ;-)
Ber om ursäkt för det till dig och alla trådläsare.

Det var inte alls min avsikt att trigga igång nåt här.

Ha en finfin dag.
Tack! Jag blir ofta frustrerad då man måste krångla till allt så jävligt. Jag är inte konstig för att jag är sjuk och jag äter inga mediciner men det är tillräckligt svårt när man inte kan så mycket teknik.
Och när man tex. skickar in något så ska man skriva alla tekniska detaljer, där skriver jag "vet ej" för jag vet ej. Mina uttryck må vara kraftfulla även om jag inte riktar någon ilska mot någon person men det borde vara lite enklare även för oss som inte kan så mycket teknik och krångligheter och även för oss sjuka.
Du vet inte vem du talar med här men orden gömmer personen som kanske inte mår så bra. Även om det verkar vara bra och sjukdomen inte syns.
Mvh
 
ANNONS