Annons

Nikkor AF-S 55-300 mm till D5000

Produkter
(logga in för att koppla)

R.Havbring

Medlem
tjenare, nu är de så att jag är ute efter ett värre objektiv till min Nikon d5000, har för närvarande standard 18-55mm.

Har kikat runt på Nikkor AF-S 55-300mm och hittade den till bra pris på japanphoto.se.
Är det säkert och bra att handla utav dom?

http://www.japanphoto.se/product/objektiv/nikon/nikkor-af-s-dx-55-300-f-4.5-5.6-ed-vr/

Jag har en budget på 3000:- ungefär, eller ja...det är max så mycket jag vill lägga på ett bättre objektiv. Sysslar med motocross och quadracing året om.. dvs att jag är mkt för sportfotografering.

Har kikat på blocket på till exempel Nikkor af-s 70-300mm, dock så sticker det genast iväg i pris och även i tyngd och storlek.

Skall jag satsa på ovanstående Nikkor af-s 55-300mm för 2945:- från japanphoto.se?
Är ju en relativt ny lins från Nikon, men någon av er kanske har hunnit testa linsen..
Så berätta gärna mer!

/ Rasmus
 

j2^

Aktiv medlem
Med en ljusstyrka på 4.5-5.6 så är den ju inte direkt vass när ljuset börjar tryta. Men, med din budget blir det svårt att få tag på något med mer ljusstyrka.

55-300 är ett helt objektiv. Inte direkt glänsande i något avseende, men prisvärt.

Japanphoto är väl inte direkt sämre än någon annan ,men de har iallafall förr sysslat en hel del med parallellimport, vilket ju kan innebära drastiskt ökade handläggningstider om det blir ett garantiärende.
 

R.Havbring

Medlem
Med en ljusstyrka på 4.5-5.6 så är den ju inte direkt vass när ljuset börjar tryta. Men, med din budget blir det svårt att få tag på något med mer ljusstyrka.

55-300 är ett helt objektiv. Inte direkt glänsande i något avseende, men prisvärt.

Japanphoto är väl inte direkt sämre än någon annan ,men de har iallafall förr sysslat en hel del med parallellimport, vilket ju kan innebära drastiskt ökade handläggningstider om det blir ett garantiärende.

okej okej, du har inget annat att rekommendera som är en aning ljusstarkare, för kring 3000 kronor?

/Rasmus
 

dumbo

Aktiv medlem
okej okej, du har inget annat att rekommendera som är en aning ljusstarkare, för kring 3000 kronor?
Är det en telezoom du är ute efter så blir det svårt. Ibland kan man hitta slitna AF 80-200/2.8 för neråt 3000kr, men med ett sådant får du inte någon autofokus.
 

R.Havbring

Medlem
Är det en telezoom du är ute efter så blir det svårt. Ibland kan man hitta slitna AF 80-200/2.8 för neråt 3000kr, men med ett sådant får du inte någon autofokus.
Telezoom är det jag är ute efter....och man kör ju oftast när det är klart och fint väder.
Så en 55-300mm nikkor borde duga åt mig i mina behov....är så dåligt med begagnat på blocket just nu.

Ska iväg på clash of nations i falun nu på lördag den 2:a April...så ett objektiv med mer zoom skulle vara underbart!
 

R.Havbring

Medlem
slog till på ett nikkor af-s 55-300 vr II från japanphoto.se

drog iväg till falun och fick en del schyssta bilder faktiskt!....ställde in kameran på sportläge o körde på bah. Rätt okej bilder blev de, eller vad tycker ni??

handhållen kamera och alla bilder är tagna med 250-300mm omfång..
 

Bilagor

ANNONS