Annons

Uppspelning av 120fps video Sony RX100

Produkter
(logga in för att koppla)

martin991

Aktiv medlem
Hej!
Jag kör normalt med Canon 5d4 och när jag filmar 120p med den, eller min iPhone, så spelas de klippen upp i slowmotion. Både i kameran och i datorn.
Har köpt en Sony RX100 VI för att kunna filma 120fps i 1080p med autofokus men jag blir inte klok på inställningarna. Det är lätt att ställa in formatet för inspelning men när jag filmar med 120fps och sedan spelar upp videon, oavsett om det är i kameran eller i datorn, så spelas filmen upp i vanlig hastighet.

Vad har jag missat eller inte förstått?

Med vänlig hälsning Martin
 

jonas18z

Avslutat medlemskap
Trot inte det går att ställa om uppspelningsframeraten när du spelar in.

Går i de flesta redigeringsprogrammen att ställa om frameraten så att det bli slomo
 

martin991

Aktiv medlem
Trot inte det går att ställa om uppspelningsframeraten när du spelar in.

Går i de flesta redigeringsprogrammen att ställa om frameraten så att det bli slomo
Kör Lightroom då jag är en stillbildsfotograf som börjat testa mig fram med video. Lightroom suger fett då det gäller uppspelning av video. Videon laggar... Alla video laggar...

Edit: Googlat lite och tydligen kan inte LR spela upp videos med högre fps än 30....
 

jonas18z

Avslutat medlemskap
Kör Lightroom då jag är en stillbildsfotograf som börjat testa mig fram med video. Lightroom suger fett då det gäller uppspelning av video. Videon laggar... Alla video laggar...

Edit: Googlat lite och tydligen kan inte LR spela upp videos med högre fps än 30....
Premiere om du har cc och är van vid det annars skulle jag rekommendera davichi ressolve som är gratis
 
ANNONS