Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Bättre kategorier i Forumen

Produkter
(logga in för att koppla)

Sumpen

Aktiv medlem
Hallo Fotosidare, nu tycker jag att det är dags att tematisera forumen. Under tex "Utrustning och teknik" -> "Klassisk" ryms trådarna på tre sidor vilket gör det bökigt att hitta de intressanta trådarna (jag vet att en bra sökmotor finns). Ett förslag är att tematisera trådarna i tex:

  • IR Fotografering
  • Väskor
  • SV Framkallning
  • Kameror
  • Objektiv
  • etc etc...

Vad tyx?


/Erik
 

clindh

Kodsnickare
Forumpersonal
Det vi kan göra enkelt är att skapa underforum. Det var också vår mening att göra detta när användningen av forumen börjar öka (typ nu!).

Men man vill inte heller ha för många forum, det blir mycket klick hit och dit för den som vill läsa nytt - ofta är man ju intresserad av många kategorier. Det för inte bli för findelat.

Så vad kan ett ett "lagom" urval av kategorier vara? "IR-fotografering" låter väl smalt, det kan tex kanske gå in under en "Alternativa fototekniker" eller dylikt? Vore kul att höra era förslag.
 

Mira

Aktiv medlem
Kan man inte ha en tråd som heter "Felsökning" eller "Vad gjorde jag för fel?" eller e.d

Där ska man kunna ladda upp bilder som man fatalt (eller smått) misslyckats med, men inte vet varför - och få tips på vad som kan ha hänt...

Såna bilder skulle jag inte vilja ha i mitt album... man vill ju inte ha betyg på dom heller...
 

flutte

Aktiv medlem
cvVad gjorde jag för fel...

... är ett utmärkt förslag! Har själv laddat upp några bilder i albumena som jag inte är nöjd med, där jag inte kan sätta fingret på vad det är som saknas, i hopp om att någon skall se vad jag missat.

/Fredrik
 
ANNONS