Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Fujifilm X-E3 - vad gör jag för fel?

Produkter
(logga in för att koppla)

martinot

Aktiv medlem
Tusen tack för alla svar. Jag behöver absolut lära mig grunderna, det är jag med på. Förhoppningsvis lär jag mig en del på kommande resor.

Är inte vän med kameran ännu, då allt känns otroligt krångligt uppbyggt vad det gäller knappar, genvägar, menyer etc. Väldigt mycket längre inlärningskurva på denna kamera mot tidigare jag haft, dock mer avancerad kamera också såklart.

Nya objektiv kommer den dagen jag känner att jag är nöjd med kameran, kan inte lägga mer pengar på det i dagsläget.

Men bara en så banal sak som att uppdatera firmware verkar omöjligt, som jag skrivit i en annan tråd.

Har någon med X-E3:an fått den trådlösa biten att fungera? Jag har fått det att fungera en gång av hundra, verkar inte utvecklat för fem öre. Eller om det är appen som är värdelös.
Ingen aning vad som är problemet med din dator - men det har absolut noll att göra med XE3:ans firmware.

Det är själva din dators hantering av att kopiera filer till SD-kortet som felar.

Prova vilken annan fil som helst (tex. bild eller textfil) om du inte tror på det.
 

Najze

Aktiv medlem
Ingen aning vad som är problemet med din dator - men det har absolut noll att göra med XE3:ans firmware.

Det är själva din dators hantering av att kopiera filer till SD-kortet som felar.

Prova vilken annan fil som helst (tex. bild eller textfil) om du inte tror på det.
Det löste sig med en minneskortsläsare.
 
ANNONS