Annons

Moderering av forum

Produkter
(logga in för att koppla)

alf109

Aktiv medlem
Missat att svara men ämnet har diskuterats många gånger. Vi har testat hård och lös moderering och alltid blir folk missnöjda. Jag är tveksam om det finns något sätt lösa det. Det är också oändligt tröttsamt att vara dagisfröken till män (100% män) som inte kan lägga band på sig själv. Vi har våra regler där diskussionen skall föras fram om man skriver.

Absolut bästa verktyget är att rapportera inläggen. Klicka på länken så blir vi uppmärksammade. Hellre för ofta än för lite.
Nu rör det sig ju om en handfull personer som står för nästan allt detta "övertagande" av trådar. Det kan ju både röra sig om att man drar iväg i sina analyser (där tron på den egna förmågan inte sällan står i bjärt kontrast mot det verkliga kunnandet) till att handla om att man styr om diskussionerna att handla om något helt annat. Som sagt, det rör sig ju om en handfull personer som på olika sätt tar över väldigt många trådar och gör dem meningslösa och oöverskådliga för andra.

Trots att detta påpekats för de berörda personerna hur många gånger som helst så tycks det inte ha någon effekt. Min förhoppning var att ni i redaktionen kunde "ta dessa personer i örat" på ett fint sätt då de förstör för så många andra? I vissa fall, som för mig med flera, har de bidragit till att jag sällan bidrar med min kunskap och mina erfarenheter då jag inte orkar med detta tjafsande från dessa personer som jag mer eller mindre vet blir resultatet.
 

ErlandH

Aktiv medlem
Som sagt, jag har inget emot att fotosidan försöker fylla någon sorts social funktion och tillfredsställa denna handfull medlemmars outtömliga kontaktbehov. Men skulle ni inte kunna starta något eget forum som är dedikerat för småprat och tyckande om allt möjligt för dessa personer så att övriga forum kunde få handla om det som trådskaparen skriver och därmed bli meningsfulla för övriga medlemmar?
Det finns ju redan en avdelning som heter Fritt forum och som väl är tänkt att fungera just så. Och jag vet att moderatorer ibland har flyttat urspårade trådar från andra avdelningar dit.
 

alf109

Aktiv medlem
Ja, det är ju lika många inlägg som du har gjort!

;-)
Om du använder ditt skarpa intellekt så ser du att det dels var jag som startade tråden, dels att jag efterlyser redaktionens synpunkter eftersom det är en tråd i ett forum riktat till fotosidan och dels att jag replikerar på ett inlägg från David.

Dessutom har det gått lite snett i matematiken, jag hade gjort 4 inlägg när du skrev din kommentar.
 

fotobollfoto

Aktiv medlem
Du står personligen för 6 av 23 inlägg bara i den här tråden, alltså ca 25% av inläggen är gjorda av dig. Kanske något du skulle ta en funderare på?
Japp, och de flesta (alla?) av dessa är en argumentation om att trådskaparen till viss del har fel i sin analys.

De flesta trådar spårar inte alls ur.

De flesta trådar är inte heller samlingsplats för en liten del av medlemmarna.

Men ja, jag är aktiv i många trådar. Det stämmer. Och det finns några till som har högre inläggsfrekvens än snittmedlemmen.
 
ANNONS