Annons

Era erfarenheter av Leica-M adaptrar till Fuji X?

Produkter
(logga in för att koppla)

Lordhelmet

Aktiv medlem
Hej.

Står i begrepp att unna mig en X-E3 och har lite Leica M-glas liggande. Detta glas används ibland med mycket gott resultat på min Olympus OMD EM1 medelst en billig adapterring. Jag undrar nu om ni har några tips/erfarenheter på adapter till Fuji X-systemet?
 

Benganbus

Aktiv medlem
Hej.

Står i begrepp att unna mig en X-E3 och har lite Leica M-glas liggande. Detta glas används ibland med mycket gott resultat på min Olympus OMD EM1 medelst en billig adapterring. Jag undrar nu om ni har några tips/erfarenheter på adapter till Fuji X-systemet?

Jag använder min Summicron 35:a på en Fuji X-E1 via en KIWI-adapter, det fungerar bra!
 

Astacus

Aktiv medlem
Kostade på mig Fujis egen adapter för att kunna köra min Tele-Elmar 135/4 på mina X-hus (X-T2 & X-H1). Funkar bra.
Köpte den dyrare mest för att jag misstänker att precisionen i tillverkningen är bättre och både hus & objektiv är ju rätt dyra. Har faktisk varit med om billiga adaptrar som haft så tveksam mekanisk kvalitet att de inte känts speciellt tryggt att använda dem. En av dem hade en liten skruv som inte var iskruvad ordentligt och hade definitivt skadat huset om jag inte upptäckt det.
Har dock goda erfarenheter av just KIWI som jag använt för att köra Nikon-objektiv till M 4/3
 

leao59

Medlem
Vara eller icke vara!

Hej.

Står i begrepp att unna mig en X-E3 och har lite Leica M-glas liggande. Detta glas används ibland med mycket gott resultat på min Olympus OMD EM1 medelst en billig adapterring. Jag undrar nu om ni har några tips/erfarenheter på adapter till Fuji X-systemet?[/QUOT. Hej! Funderar själv på att skaffa mig en Voigtländer till min Fuji X PRO1, jag frågar mig också om det går, det är nämligen så att var tvungen att sälja min 35mm. Mvh leao59
Källkod:
 

leao59

Medlem
Fuji adaptrar

Hej! j Jag undrar bara om det är möjligt att koppla en Voigtlämder objektiv till en FUJI XPRO1? jag har en adapter som passar till Nikon, och funderar att skafffa en Voigtländer, Går det? och tack på alla föregående svar. Mvh Leao59




+
 

Astacus

Aktiv medlem
Hej! j Jag undrar bara om det är möjligt att koppla en Voigtlämder objektiv till en FUJI XPRO1? jag har en adapter som passar till Nikon, och funderar att skafffa en Voigtländer, Går det? och tack på alla föregående svar. Mvh Leao59




+
Jag kan vara fel ute men har inte Voigtländer oftast Leica-M-fattning? I så fall funkar ju en Leica-M-adapter antar jag? Säkrast att du kollar dock så jag inte lurar dig till en onödig utgift :)
 

leao59

Medlem
fattning

Tack för ditt svar, ska kolla det det borde inte va svårt, tycker jag!! okunning som jag är! men tack iallafall. Mvh leao59
 
ANNONS