Annons

Jpeg från RAW

Produkter
(logga in för att koppla)

Dykhjelm

Aktiv medlem
Behöver göra om många bilder från RAW till jpeg i Photoshop eller Bridge. Hur gör jag enklast?
Använder inte Lightroom, som jag vet klarar detta, men som strular på annat.
 

ollesandahl

Medlem
Det är enkelt i Bridge. Markera alla bilder, gå till verktyg och välj Photoshop och sedan Bildbearbetare. Då öppnas en ruta där du kan välja filtyp mm.
 

alfin

Aktiv medlem
Jag hade markerat bilderna i Bridge och öppnat dem i ACR, gjort behövliga justeringar och sedan sparat dem som jpeg direkt inifrån ACR. Det flödet överenstämmer med hur det fungerar i LR.

Kör du via PS:s Image Processor får du defaultinställningar eller använda första bildens justeringar och fungerar väl om man bara vill konvertera.
 

Dykhjelm

Aktiv medlem
Jag hade markerat bilderna i Bridge och öppnat dem i ACR, gjort behövliga justeringar och sedan sparat dem som jpeg direkt inifrån ACR. Det flödet överenstämmer med hur det fungerar i LR.

Kör du via PS:s Image Processor får du defaultinställningar eller använda första bildens justeringar och fungerar väl om man bara vill konvertera.
Tackar för det tipset.
 

Syvertsen

Aktiv medlem
Behöver göra om många bilder från RAW till jpeg i Photoshop eller Bridge. Hur gör jag enklast?
Använder inte Lightroom, som jag vet klarar detta, men som strular på annat.
Öppna allihopa i Camera RAW samtidigt genom att dra dem in i Photoshop när det redan är öppet, tryck Ctrl + A så att du markerar hela gänget, vänster hörn i nederkant "Save Image" och välj JPEG-inställningar. Sparar direkt ur CR, behöver inte importera/exportera dem någonstans eller använda något jobbigt macro i PS som tar 400 år.
 
ANNONS