Annons

24 mm f/1,4 eller 35 mm f/1,4?

HNormark

Aktiv medlem
Kul att du är nöjd! Jag fick mail idag från killen med 7D som köpte min 24:a och han är också helnöjd. Han har gjort en del fokustester och även använt det på ett fotomaraton i helgen och det funkade perfekt. Skönt.
 

Gutta

Aktiv medlem
det är förhållandet mitt och kanskärpa som jag talar om och där har Samyang lyckats bättre än Canon.
Och ja photozone lånar objektiv men Klaus gör om testet om han finner märkligheter med tex centrering osv

Ja GRATTIS X! Du är suddig över hela bildytan. Y du är kass...du är ju skarp i mitten men suddig i hörnen....Kom igen Mikael...lite bätte än så kan du?
 

schlyter84

Aktiv medlem
Hej!

Då tänkte jag väcka liv i den gamla tråden igen.... Mitt drömobjektiv är ju 24 mm f/1.4 men priset är inte att leka med. Finns där egentligen något bra alternativ om man vill köpa något tillfälligt tills man vänt ut och in på varenda ficka och skrymslen efter pengar?
Jag använder 7D därför föredrar jag 24 isf 35 mm.
 

Håkan Bråkan

Aktiv medlem
Hej!

Då tänkte jag väcka liv i den gamla tråden igen.... Mitt drömobjektiv är ju 24 mm f/1.4 men priset är inte att leka med. Finns där egentligen något bra alternativ om man vill köpa något tillfälligt tills man vänt ut och in på varenda ficka och skrymslen efter pengar?
Jag använder 7D därför föredrar jag 24 isf 35 mm.
Inte nya Samyangen i alla fall om man får tro tester, den är ganska dålig, inte alls i samma klass som deras 35:a. Finns nog inget alternativ om du vill ha ljusstyrkan, gamla versionen om du tål ännu oskarpare hörn.
 
ANNONS