Annons

Från D80 till ?

Produkter
(logga in för att koppla)
Om du inte redan köpt huset och har möjlighet så kan jag varmt rekommendera 7100:an. Jag har både 7000 och 7100 och kan bara säga att jag är mycket nöjd med 7100. Autofokusen är helt enormt grym jämfört med 7000.
Mvh
Stefan
 

catlin

Aktiv medlem
Om du inte redan köpt huset och har möjlighet så kan jag varmt rekommendera 7100:an. Jag har både 7000 och 7100 och kan bara säga att jag är mycket nöjd med 7100. Autofokusen är helt enormt grym jämfört med 7000.
Mvh
Stefan
Jag har ju haft den i åtanke med..hmm, nu måste jag fundera ytterligare ett varv ;-)
 

bentelkalb

Aktiv medlem
Jag funderar på att uppgradera mig till ett begagnat kamerahus, ev D7000 men jag är lite osäker. Kommer jag märka av några skillnader. Jag upplever nämligen min D80 att autofokus är lite seg plus att så fort jag höjer isot lite grand så ger det väldigt brusiga bilder.

Vad tror ni om bytet från D80 till D7000? Andra förslag?

Jag har bara ägt en kamera så har väldigt liten erfarenhet.

Vad ska jag tänka på gällande antal exponeringar om jag köper begagnat?

Tacksam för alla svar jag får.
Rekomender i så fall D7100.
 

Mesch

Aktiv medlem
Jag funderar på att uppgradera mig till ett begagnat kamerahus, ev D7000 men jag är lite osäker. Kommer jag märka av några skillnader. Jag upplever nämligen min D80 att autofokus är lite seg plus att så fort jag höjer isot lite grand så ger det väldigt brusiga bilder.

Vad tror ni om bytet från D80 till D7000? Andra förslag?

Jag har bara ägt en kamera så har väldigt liten erfarenhet.

Vad ska jag tänka på gällande antal exponeringar om jag köper begagnat?

Tacksam för alla svar jag får.
Jag gick till småbildsformat (D800), något jag kände var rätt för mig. Jag var van med formatet formatet från min analoga startpunkt.
Annars brukar ju D7xxx rekommenderas som en bra kamera :-D
 

catlin

Aktiv medlem
Jag har nu beställt D7100 kamerahus och Nikon AF-S DX 35/1,8 G, vet inte om jag ångrar mig nu som inte tog zoomen iaf... fast jag är ju ute efter ett ljusstarkt.
 

Mesch

Aktiv medlem
Jag har nu beställt D7100 kamerahus och Nikon AF-S DX 35/1,8 G, vet inte om jag ångrar mig nu som inte tog zoomen iaf... fast jag är ju ute efter ett ljusstarkt.

35:an är riktigt bra på DX, har en själv på min D80.
Tror nog du blir riktigt nöjd med kombinationen.
Hur mycket extra kostade zoomen? Brukar ju vara rätt bra pris på paketen.
 

sumpan

Aktiv medlem
Hundar i fart kan ju vara svårt med fasta objektiv, det är sällan de håller sig på samma avstånd från kameran hela tiden, men det beror ju så klart på situationen. När det gäller små hundar i fart så är mitt 18-55 nästan alltid på 55 mm så jag skulle inte rekommendera 35mm till detta användningsområde.
 

arvid_97

Aktiv medlem
Iso

Lånar tråden och frågar: Är skillnaderna mellan d7000 och d7100 stora när det kommer till ISO? Klarar sig båda bra upp till 3200?

Arvid Gustafsson
 
ANNONS