Annons

Canon cashback

Produkter
(logga in för att koppla)

RH85

Aktiv medlem
Få upp till 2200,- tillbaka när du köper en utvald Canonprodukt och registrera ditt köp på Canons hemsida för att ta del av kampanjen som pågår mellan 1 maj och 15 juli.

  • EOS 100D 450 kr tillbaka
  • EOS 700D 450 kr tillbaka
  • LEGRIA MINI 220 kr tillbaka
  • EF 16-35/2.8L II USM 1.750 kr tillbaka
  • EF 24-70/2.8L II USM 2.200 kr tillbaka
  • EF 70-200/2.8L IS II USM 2200 kr tillbaka
  • EF 17-40/4.0 L USM 850 kr tillbaka
  • EF 24-70/4.0 L ISU 1.750 kr tillbaka
  • EF 70-200/4.0 L ISU 850 kr tillbaka
  • EF 100/2.8 Macro L IS USM 850 kr tillbaka
  • EF 8-15/4.0 L USM FISHEYE 1.750 kr tillbaka
  • EF-S 10-22/3.5-4.5 USM 200 kr tillbaka
  • EF-S 17-55/2.8 IS USM 600 kr tillbaka
  • EF-S 60/2.8 Macro USM 450 kr tillbaka
  • EF-S 18-200/1:3.5-5.6 IS 450 kr tillbaka
  • EF 18-135 STM 450 kr tillbaka
  • EF-S 55-250/4-5.6 IS STM 250 kr tillbaka
  • EF 40/2.8 STM 250 kr tillbaka
  • SPEEDLIFE 600EX-RT 600 kr tillbaka
  • SPEEDLIFE 430EX II 250 kr tillbaka
  • SPEEDLIFE 320EX 250 kr tillbaka
Hur fungerar det där med cashback från Canon? är sugen på en 16-35mm men det är väl inga "vanliga" stålar man får tbx utan tillgodo-betalkort?
 

cls

Aktiv medlem
Hur fungerar det där med cashback från Canon? är sugen på en 16-35mm men det är väl inga "vanliga" stålar man får tbx utan tillgodo-betalkort?
Om det liknar tidigare cashback-kampanjer så får man ett "engångs-VISA" laddat med cashback-pengen. Det kan sen användas där man kan betala med VISA-kort. Även om det inte är kontanter så är det i princip likvärdigt - handla måste man ju.
 

Danne B

Aktiv medlem
Så här stog det i senaste mailet från Canon.

"Hej Daniel!

Tack för att du deltar i kampanjen Pengar tillbaka våren 2014.

Vi är glada att bekräfta att banköverföringen är gjord till de kontouppgifter du angav på registreringssidan.

etc."

Har dock inte sett röken av några pengar ännu. Men mailet fick jag den 28:e, så jag väntar lite till. :)
 

Tommy Blomster

Aktiv medlem
Lyfter tråden lite.

Köpte ett Canon 70-200 2,8 IS II och utnyttjade förstås Canons Cashback-kampanj, skickade in mina uppgifter samt en bild på kvittot via Canons hemsida, fick sedan ett mail med användarnamn och lösenord samt en länk för att fylla i uppgifter gällande bank osv.
Ansökan blev godkänd med ett meddelande att pengarna skulle betalas ut så fort som möjligt.

För en månad sedan fick jag följande mail:


"Hej Tommy!

Tack för att du har registrerat dig för kampanjen Pengar tillbaka våren 2014.
Efter en undersökning bekräftade vår bank att återbetalningsbeloppet har skickats tillbaka.
Vi vill informera dig om att dina bankdetaljer inte stämmer i vårt system. Vänligen notera att du kan be vilket bankkontor som helst inom din bank att ge dig dina korrekta bankuppgifter, vilket är nödvändigt för att vi ska kunna slutföra din betalning."



Gick åter in och fyllde i mina bankuppgifter och har efter detta inte hört någonting.

Är det någon här som har utnyttjat Cashbacken och fått betalt till bankkonto?

Har tidigare vid Canons kampanjer fått ett Visa-kort.
 

PerBac

Ny medlem
Hej Tommy, jag har råkat ut för exakt samma sak och måste säga att det känns inte bra. Canon har heller inte svarat efter att jag skrivit till dem på supportsidan om mitt bekymmer. Tidigare cashback när de skickat ett kort har fungerat bra, men när det fungerar på detta vis så kan man ju inte ens se vilka uppgifter de saknar. Min första tanke var att Swedbank har lite annorlunda Cl.nr. än andra banker men det ska inte vara något problem för Canon att lösa om viljan finns..Jag har pratat med min bank om saken men får nog göra det igen eftersom Canon inte behagar höra av sig, jag har efter 2-3 veckor inte fått deras mejl som skulle komma inom kort!
Skärpning Canon
Lyfter tråden lite.

Köpte ett Canon 70-200 2,8 IS II och utnyttjade förstås Canons Cashback-kampanj, skickade in mina uppgifter samt en bild på kvittot via Canons hemsida, fick sedan ett mail med användarnamn och lösenord samt en länk för att fylla i uppgifter gällande bank osv.
Ansökan blev godkänd med ett meddelande att pengarna skulle betalas ut så fort som möjligt.

För en månad sedan fick jag följande mail:


"Hej Tommy!

Tack för att du har registrerat dig för kampanjen Pengar tillbaka våren 2014.
Efter en undersökning bekräftade vår bank att återbetalningsbeloppet har skickats tillbaka.
Vi vill informera dig om att dina bankdetaljer inte stämmer i vårt system. Vänligen notera att du kan be vilket bankkontor som helst inom din bank att ge dig dina korrekta bankuppgifter, vilket är nödvändigt för att vi ska kunna slutföra din betalning."



Gick åter in och fyllde i mina bankuppgifter och har efter detta inte hört någonting.

Är det någon här som har utnyttjat Cashbacken och fått betalt till bankkonto?

Har tidigare vid Canons kampanjer fått ett Visa-kort.
 

Tommy Blomster

Aktiv medlem
Hej Tommy, jag har råkat ut för exakt samma sak och måste säga att det känns inte bra. Canon har heller inte svarat efter att jag skrivit till dem på supportsidan om mitt bekymmer. Tidigare cashback när de skickat ett kort har fungerat bra, men när det fungerar på detta vis så kan man ju inte ens se vilka uppgifter de saknar. Min första tanke var att Swedbank har lite annorlunda Cl.nr. än andra banker men det ska inte vara något problem för Canon att lösa om viljan finns..Jag har pratat med min bank om saken men får nog göra det igen eftersom Canon inte behagar höra av sig, jag har efter 2-3 veckor inte fått deras mejl som skulle komma inom kort!
Skärpning Canon
Har varit i kontakt med banken (Swedbank), damen jag pratade med tyckte det var märklig att dom vill att man skulle fylla i "Clearing kod" när det heter clearingnummer.
Hon var inne på att betalningen antagligen sker från utlandet och då är det bankens BIC-nummer dom vill ha vilket är SWEDSESS samt att jag fyller i mitt kontos IBAN-nummer i fältet för bankkonto.

//Tommy
 

Bilagor

PerBac

Ny medlem
Tack Tommy, Jag ska prova det!

Mvh Per
Har varit i kontakt med banken (Swedbank), damen jag pratade med tyckte det var märklig att dom vill att man skulle fylla i "Clearing kod" när det heter clearingnummer.
Hon var inne på att betalningen antagligen sker från utlandet och då är det bankens BIC-nummer dom vill ha vilket är SWEDSESS samt att jag fyller i mitt kontos IBAN-nummer i fältet för bankkonto.

//Tommy
 

Hoggen46

Medlem
Lite off topic men ändå...

... Canon kör ju även sin kampanj med en iPad mini om man köper en 6D innan 15 juli. Undrar om någon hunnit få sin iPad ännu? Har inte hittat några uppgifter om hur lång tid det kan tänkas ta, men jag registrerade mig för ett par veckor sedan. Sedan dess får jag bara meddelandet "Under bearbetning" när jag tittar på statusen med Canons inloggning. Nu är ju iPaden bara en kul bonus och inte anledningen till att jag köpte kameran, men vore ju trevligt om paddan kunde få följa med på semestern.

Några erfarenheter kring denna kampanj?

Edit: bara för det hittade jag nu "En IPAD mini 16 GB skickas till deltagaren till den adress som angivits inom 30 dagar efter mottagande av en giltig kampanjansökan, INTE inom 30 dagar från inköpsdatum." Får väl hoppas att den dyker upp lite knappt inom 30 dagar då :)
 

F.Holmberg

Aktiv medlem
... Canon kör ju även sin kampanj med en iPad mini om man köper en 6D innan 15 juli. Undrar om någon hunnit få sin iPad ännu? Har inte hittat några uppgifter om hur lång tid det kan tänkas ta, men jag registrerade mig för ett par veckor sedan. Sedan dess får jag bara meddelandet "Under bearbetning" när jag tittar på statusen med Canons inloggning. Nu är ju iPaden bara en kul bonus och inte anledningen till att jag köpte kameran, men vore ju trevligt om paddan kunde få följa med på semestern.



Några erfarenheter kring denna kampanj?



Edit: bara för det hittade jag nu "En IPAD mini 16 GB skickas till deltagaren till den adress som angivits inom 30 dagar efter mottagande av en giltig kampanjansökan, INTE inom 30 dagar från inköpsdatum." Får väl hoppas att den dyker upp lite knappt inom 30 dagar då :)

Hur lång tid tog det innan du fick din ipad till slut? Jag väntar också på en ipad mini från canon. Var det retina-versionen av minin eller den äldre versionen?
 

Hoggen46

Medlem
Hur lång tid tog det innan du fick din ipad till slut? Jag väntar också på en ipad mini från canon. Var det retina-versionen av minin eller den äldre versionen?
Jag väntar fortfarande. Fick mail från Canon i somras om att den hade skickats och skulle vara framme inom ett par dagar. Sen dröjde det två veckor till innan ärendet stod som "betalt" när jag loggade in hos Canon. Det tolkade jag som att det var då ipaden skickades. Ringde ytterligare två veckor senare till Canons kundtjänst och möttes bara av beskedet att det kan ta upp till 28 dagar innan den leveras (troligen hade de fått frågan ett par ggr tidigare för det var varken trevligt bemötande eller fråga om något referensnummer). Just idag tror jag faktiskt att det har gått 28 dagar sedan "betalt" /skickad, men jag har låga förväntingar på att det verkligen ligger en avi där hemma i eftermiddag.

Lite trist att det drar ut på tiden så. Det var visserligen inte avgörande för mig att jag köpte kameran, men det var ändå en trevlig bonus tänkte jag. Återkommer när/om ipaden dyker upp. Tror det rör sig om en mini av den äldre versionen.
 

Miek

Medlem
För min del så är det så att jag köpte min 6D i slutet av juni, och fick sedan min iPad efter ca två veckor.
Den iPad man får är den utan Retina skärm.
 

Hoggen46

Medlem
Oj, det var ju lite tidsskillnad. Jag köpte min 6D i första delen av juni, skickade in ett par dagar senare och väntar som sagt fortfarande på en ipad.

edit: drog iväg ett mail till Canon för att höra. Började kolla mail och såg att jag fått ärendet godkänt den 3 juli (köpt kameran den 13/6, av en händelse fredagen den trettonde...). Får se vad dom svarar!
 
Senast ändrad:

Hoggen46

Medlem
Oj, det var ju lite tidsskillnad. Jag köpte min 6D i första delen av juni, skickade in ett par dagar senare och väntar som sagt fortfarande på en ipad.

edit: drog iväg ett mail till Canon för att höra. Började kolla mail och såg att jag fått ärendet godkänt den 3 juli (köpt kameran den 13/6, av en händelse fredagen den trettonde...). Får se vad dom svarar!
Update: Fick vykort från speditionsföretaget Bring den 28 augusti om att de hade försökt leverera paketet när jag inte var hemma. Har varit i kontakt med Bring om ny avtalad leverans/adress utan att de har kommit med paketet. Detta trots flera samtal och att de lovat att leverera redan nästa dag (under en veckas tid). Fick ett samtal idag från Bring om att de har lyckats att tappa bort mitt paket från Canon!! Det är helt sjukt. Troligen försvann paketet redan den 27 (när vykortet skickades ut). Nu ska jag enligt Bring kontakta Canon och be dom skicka en ny iPad. Det hela är verkligen farsartat och jag har snart gett upp helt att jag ska få någon padda. På Canon svarade de frågande och undrade vad de skulle göra åt saken.
 

PMD

Aktiv medlem
Ja, jag förstår att Canon blev lite förvånade. Varför ska Canon leverera en ny iPad när det är Bring som har slarvat bort den ursprungliga?
 

F.Holmberg

Aktiv medlem
Hej igen!

Tänkte bara rapportera av att min ipad mini kom fram, (och det var precis som tidigare sagt i tråden, en ipad mini, ej retina version). Den kom till postombudet i måndags.
 

Hoggen46

Medlem
Ett lyckligt slut

Ja, så dök min padda upp till slut också (igår). Men inte tack vare Bring som slarvade bort paketet utan Canon Sverige som skötte det hela väldigt snabbt och professionelt. Tack Canon!
 
ANNONS