Annons

Remote control för 5D3?

Produkter
(logga in för att koppla)

Abe Normal

Aktiv medlem
Kan någon tipsa mig om en prisvärd remote control för Canon 5D3 och vad man bör tänka på. Är det trådlöst som gäller eller funkar en vanlig lika bra? Har inte lust lägga ut mycket pengar utan söker en prisvärd remote som jag kan testa och se hur det fungerar.

Tackar på förhand...

/Ulf
 

Astacus

Aktiv medlem
Canons egen, Canon RC-6, ska funka till 5D3. 219:- på CyberPhoto. IR dock så det blir ju inga längre avstånd.
 

Astacus

Aktiv medlem
Daniel Nordgrens påpekande är fullt korrekt så användningen bör beaktas. RC-6:an är helt ok om det du vill uppnå är att slippa använda kamerans avtryckare, t.ex för att undvika skakningsoskärpa vid långa slutartider från stativ. Ska du däremot fotografera t.ex. fåglar med en kamera som är riggad en bit bort så går det inget vidare med den utan då är t.ex. Dörr:s alternativ alldeles utmärkta.
 

Abe Normal

Aktiv medlem
Daniel Nordgrens påpekande är fullt korrekt så användningen bör beaktas. RC-6:an är helt ok om det du vill uppnå är att slippa använda kamerans avtryckare, t.ex för att undvika skakningsoskärpa vid långa slutartider från stativ. Ska du däremot fotografera t.ex. fåglar med en kamera som är riggad en bit bort så går det inget vidare med den utan då är t.ex. Dörr:s alternativ alldeles utmärkta.
Tack för tipsen, nu funkade inte Daniels länk, men för mig är det långa slutartider utan skakningsoskärpa.
 

Sabud

Aktiv medlem
Det finns mycket att välja på men jag köpte Canons RS-80N3 på ebay för 80 spänn för ett par år sedan. Helt ny samt original. Mycket användbar när man fotar månen med 1000mm;)

/Stephan
 

Abe Normal

Aktiv medlem
Det finns mycket att välja på men jag köpte Canons RS-80N3 på ebay för 80 spänn för ett par år sedan. Helt ny samt original. Mycket användbar när man fotar månen med 1000mm;)

/Stephan
Alla förslag är välkomna ;) Funderar på att fota mycket i svagt ljus, då kanske en remote med bakgrundsbelysning är att föredra, kollade på denna, bara inte knapparna blir för pillriga?

http://www.cyberphoto.se/info.php?article=371471
Dörr
 

MrDip

Aktiv medlem
Det finns gratisappar till Android som löser detta, t.ex DSLR Remote. Vet inte hur det ligger till i äppelbutiken men det finns säkert där också. (Luren måste ha ir-öga)
 
ANNONS