Annons

Ämnesverktyg hamnar på fel ställe

Produkter
(logga in för att koppla)

gunnargren

Aktiv medlem
Har tagit upp detta tidigare, men nu har det blivit ännu värre till den grad att det är svårt att använda. Skickade även mail om detta förra veckan, men inte fått någon respons på detta så då testar jag här istället :)

När man klickar på Ämnesverktyg så hamnar rutan fel, på mindre skärmar kommer rutan en bit ned, men ju större upplösning på skärmen desto mer ut till höger hamnar rutan. Sen är bakgrunden genomskinlig, vilket gör det ännu svårare att använda funktionen. Har testat både med senaste Chrome, FireFox och IE 11.
 

erro.se

Aktiv medlem
Samma för mig, kör Chrome. Gäller samtliga tre "dropdown"-manyerna Ämnesverktyg, Sök och... ja, vad nu den tredje är. Alla menyrutor hamnar för långt åt höger.
 

GunnarW

Aktiv medlem
Gammal tråd, jag har också stört mig på det och gör det fortfarande.

1) "Ämnesverktyg" och "Sök i detta ämne" ser ut att vara drop-down-menyer men det kommer upp en ruta lååångt ifrån neråt åt höger. Ibland har jag faktiskt missat den helt. (kör Chrome win10)

2) Sök-rutan är f.ö. beskuren, man anar en knapp eller fält till höger men rutan går ju inte att förstora så den blir oanvändbar.

3) I mobilversion saknas dessa funktioner liksom även "Visa första olästa" som jag annars ofta använder.

4) På läsplattan som får skrivbordsversionen (1920x1200 skärm) saknas hela listen med "Visa första olästa", "Ämnesverktyg" och "Sök i detta ämne" om plattan används i "portrait". Listen kommer fram i "landscape".
Bör finnas oavsett skärmorientering.

Känner ni till detta?
Finns en plan att fixa det?
 

elmfeldt

Redaktör
Forumpersonal
Gammal tråd, jag har också stört mig på det och gör det fortfarande.

1) "Ämnesverktyg" och "Sök i detta ämne" ser ut att vara drop-down-menyer men det kommer upp en ruta lååångt ifrån neråt åt höger. Ibland har jag faktiskt missat den helt. (kör Chrome win10)

2) Sök-rutan är f.ö. beskuren, man anar en knapp eller fält till höger men rutan går ju inte att förstora så den blir oanvändbar.
Ja det är något där. Jag använder inte just de funktionerna så ofta men när jag gör det så påminns jag om knaset men det faller mellan stolarna. Det är forumet som lägger ut sin popup med fel koordinater. Försöker prioritera detta.

3) I mobilversion saknas dessa funktioner liksom även "Visa första olästa" som jag annars ofta använder.

4) På läsplattan som får skrivbordsversionen (1920x1200 skärm) saknas hela listen med "Visa första olästa", "Ämnesverktyg" och "Sök i detta ämne" om plattan används i "portrait". Listen kommer fram i "landscape".
Bör finnas oavsett skärmorientering.

Känner ni till detta?
Finns en plan att fixa det?
3 och 4 är medvetet för att få en renare och mer överblickbart användargränssnitt på mindre skärmar.

Tack för påminnelse och god fortsättning!
 
ANNONS