Annons

formatera 256gb minneskort

Produkter
(logga in för att koppla)

eek

Aktiv medlem
Hej !

minneskortet är ett lexar 256gig och funkar, formaterat i kameran och funkar även när jag kopplar kameran till datorn och kopierar bilderna den vägen, däremot när jag sätter kortet i minneskort läsaren (kingston USB 3.0) så förstår sig datorn inte på enheten och säger att den måste formateras, om jag väljer det kan jag bara få/välja 127gig..

skulle verkligen vilja skippa att koppla den via kameran och bara få det att fungera med minneskortet läsaren, mycket smidigare... :)

några tips !?!
 

eek

Aktiv medlem
tack för svar !

dock så använder jag windows 10 så jag kan välja exfat eller ntfs men det spelar ingen roll, kan inte välja mer än 127gig ändå..kortet är ett cf...
 

Tommy Blomster

Aktiv medlem
Hej !

minneskortet är ett lexar 256gig och funkar, formaterat i kameran och funkar även när jag kopplar kameran till datorn och kopierar bilderna den vägen, däremot när jag sätter kortet i minneskort läsaren (kingston USB 3.0) så förstår sig datorn inte på enheten och säger att den måste formateras, om jag väljer det kan jag bara få/välja 127gig..

skulle verkligen vilja skippa att koppla den via kameran och bara få det att fungera med minneskortet läsaren, mycket smidigare... :)

några tips !?!
Nu vet jag inte exakt vilket minneskort du har, men kolla så att din minneskortsläsare stöder minnet.
 

eek

Aktiv medlem
yes, udma 7...satt och funderarde på själv om det kunde ha nått med det att göra..för tror inte minneskort läsaren är udma 7..

helt klart värt att testa !

Tack för ditt svar !
 

eek

Aktiv medlem
Ny minneskortläsare (som har udma 7) och problemet är löst !

tack för tipsen !
 

freddan_6

Aktiv medlem
Ny minneskortläsare (som har udma 7) och problemet är löst !

tack för tipsen !
UDMA7 är bara hastighet. Ultra Direct Mode Access 7, och är f.n. den snabbaste hastigheten. Man bör inte lite på Microsofts formatterare, den har legat efter standarden för SDXC och SDHC. Jag har i stället använd
SD-konsorium formatterare med bra resultat.

Gissningsvis stödde inte din gamla läsare SDXC, men den nya gjorde det.
 
ANNONS