Annons

Nikon D300s, värde....

Produkter
(logga in för att koppla)
Hejsan! Jag tänkte byta upp mig till en fullformatskamera och skall göra av mig med min Nikon D300s. Till kameran har jag ett extra batterigrepp och ett AF-S 18-200mm 1:3.5-5.6G 2 ED objektiv. Vad är ett rimligt pris?
 

Ventures

Aktiv medlem
Kolla tradera. Personligen känns D300 helt ointressant idag. Jag fick 2000 för en fin D2x för något år sedan. Det är trots allt så mycket mera kamera (robust).
Objektivet 18-200 är fortfarande "hett" bland aps-c- användare som vill ha ett allround.
 

apersson850

Aktiv medlem
Min erfarenhet är att enda anledningen att sälja kameror som har några år på nacken är att det röjer upp i hyllorna. Har man någon som helst tänkbar användning för dem själv, kan man lika gärna behålla dem. Värdet är så litet att det kvittar.

Jag har en gammal kamera som prydnad i en bokhylla.
 

roger96

Aktiv medlem
Kollade på Tradera på avslutade auktioner:
D300s ca 2500-2900kr (D300 utan s ca 1300-2000kr)
18-200 VR2 ca 2900-3750kr (VR1 ca 2000kr)
Batterigrepp från knappt nånting upp till ca 500kr beroende på medföljande batterier.
 

Kent Helgesson

Aktiv medlem
Jag säljer inte en enda av min kamerasamling , och det pga att man blir nedstämd av vad man får betalt för sina surt förvärvade kameror. En vacker dag köper jag ett fint glas-skåp och ställer ut om i och helt enkelt bevarar för eftervärlden. Kanske en dag blir en av dina kameror ett hett byte för samlare...vem vet! :)
 

PutteMacGuff

Aktiv medlem
Jag har sålt 2 stycken D200 för 2000kr styck under 2018 så en D300s borde du kunna få det dubbla för,
(dock kanske den räknas som "för ny" och inte har något samlarvärde ännu).
 

Kent Helgesson

Aktiv medlem
Det handlar om vad köparen är ute efter. Jag köpte en sprillans ny (tio rullar) Nikon F4 för 2.000:-! Inte en fläck och i mint condition!
 
ANNONS