Annons

Recovery på bilder från Sony A7 RIII efter formatering

Produkter
(logga in för att koppla)

matnyttige

Aktiv medlem
Jag råkade av misstag formatera ett SD-kort med bilder på min nya Sony A7 R III. -Ingen fara tänkte jag då jag tidigare kunnat återskapa bilder från minneskort på andra kameror (ink Sony A7R) med programmet ZAR (Zero Assumption Recovery) men detta gick ej. Har sedan provat massor av program som tex Active File Recovery, Eassos Recovery, Pyran File Recovery, Recuva, RescuePro och Stellar Phoenix Photo Recovery Professional) men inga har fungerat.
Läste något om att Sony hade ett program som fungerade MEN då var man tvungen att ha Sonys SD-kort(!).

Någon som vet OM det går då jag EJ har ett Sony-kort?
 

PeterWem

Aktiv medlem
Jag råkade av misstag formatera ett SD-kort med bilder på min nya Sony A7 R III. -Ingen fara tänkte jag då jag tidigare kunnat återskapa bilder från minneskort på andra kameror (ink Sony A7R) med programmet ZAR (Zero Assumption Recovery) men detta gick ej. Har sedan provat massor av program som tex Active File Recovery, Eassos Recovery, Pyran File Recovery, Recuva, RescuePro och Stellar Phoenix Photo Recovery Professional) men inga har fungerat.
Läste något om att Sony hade ett program som fungerade MEN då var man tvungen att ha Sonys SD-kort(!).

Någon som vet OM det går då jag EJ har ett Sony-kort?
1. Skriver Sony över vid formatering?
2. Har A7 R III ett nytt filformat? I vilket fall borde jpg-filerna hittas.
 

Astroscapist

Aktiv medlem
Har inte haft problem med Recuva och A7R3. Testat både Sandisk och Lexar.
Bara Scanna av hela minneskortet sector efter sector och spara allt du hittar på datorn.

/Stefan
 

matnyttige

Aktiv medlem
Provade igen med Recuva men det gick ej. Den hittade dock de nyare bilderna som jag raderat (och tagit efter formateringen).
 

Tonyeagle

Aktiv medlem
Oj!

Provade igen med Recuva men det gick ej. Den hittade dock de nyare bilderna som jag raderat (och tagit efter formateringen).
Har du tagit bilder efter formateringen så har du skrivit över dina gamla bilder. Man brukar dock kunna hitta en del om man inte tagit så många nya bilder efter formateringen. Har du tagit många är dina gamla försvunna för evigt.
 

matnyttige

Aktiv medlem
Har du tagit bilder efter formateringen så har du skrivit över dina gamla bilder. Man brukar dock kunna hitta en del om man inte tagit så många nya bilder efter formateringen. Har du tagit många är dina gamla försvunna för evigt.
Jo det stämmer, men inte om jag som i detta fallet hade tagit ca 200 bilder innan formateringen och 40 efter. Då borde jag hitta majoriteten av bilderna om inte Sony hittat på ett nytt sätt att tvinga sina användare till att bara ha Sony prylar.
 
ANNONS