Annons

Framkallning i Vietnam eller Thailand

Produkter
(logga in för att koppla)

easyrider

Aktiv medlem
Ska resa till Thailand och Vietnam och undrar om någon vet om det finns ok labb för framkallning av färg c-41 ev någon dia rulle i både småbils och mellanformat och enklare scanning av dessa? Kommer vara i Saigon och Bangkok bl.a.
 

jonasfj

Avslutat medlemskap
Ska resa till Thailand och Vietnam och undrar om någon vet om det finns ok labb för framkallning av färg c-41 ev någon dia rulle i både småbils och mellanformat och enklare scanning av dessa? Kommer vara i Saigon och Bangkok bl.a.
Airlab i Bangkok. Framkallar och scannar C41 utan problem:

http://www.airlabbkk.com/home.htm

Du kan ta dricka en kaffe i deras fik medan du väntar eller kolla in begagnade filmkameror, fotoutställningar osv. Dom säljer film, både 135 och 120.

Jag brukade gå till IQ Lab, men dom började bygga om och flytta så jag har ingen koll på dem längre. Om du verkligen vill veta får du fråga din granne om du kan låna Google-maskinen...
 

easyrider

Aktiv medlem
Airlab i Bangkok. Framkallar och scannar C41 utan problem:

http://www.airlabbkk.com/home.htm

Du kan ta dricka en kaffe i deras fik medan du väntar eller kolla in begagnade filmkameror, fotoutställningar osv. Dom säljer film, både 135 och 120.

Jag brukade gå till IQ Lab, men dom började bygga om och flytta så jag har ingen koll på dem längre. Om du verkligen vill veta får du fråga din granne om du kan låna Google-maskinen...
Tack ännu en gång! Vet du förresten hur marknaden ser ut för analoga kameror? Billigare eller kan deg löna sig att ta med någon kamera för att sälja där :)
 

jonasfj

Avslutat medlemskap
Tack ännu en gång! Vet du förresten hur marknaden ser ut för analoga kameror? Billigare eller kan deg löna sig att ta med någon kamera för att sälja där :)
Det finns massor med begagnade kameror och linser i Chinatown. Jag har inte några adresser och det kan vara lite svårt att hitta. Bra priser. Mycket skit, men det går att göra fynd.

I bottenplan på MBK finns det en butik som säljer mycket begagnat. Det går inte att hitta några fynd där, men de har ett stort urval och priserna ligger nära marknadsvärde.

Jag tror inte det lönar sig att sälja i Asien...
 

Peter -

Aktiv medlem
Photo Gallery, Thaniya Plaza, Silom Road har tidigare varit bra för framkallning och begagnat. Där har jag även hyrt mörkrum (men det är ett tag sedan)
 
ANNONS