Annons

Vad är detta för tillbehör?

Produkter
(logga in för att koppla)

fotobollfoto

Aktiv medlem
Fjärrkontrollen (WL-D89) är till en videokamera.

Övrigt verkar vara tre olika saker:
- ett 50 mm objektiv från Canon
- Någonting från Visio
- En step-ring 43-58 mm

Undrar vad det där från Visico är.
 

martley

Aktiv medlem
Det står "43-58 mm" på kanten på motstående sida av prylen jämfört med där objektivet sitter. Kan man gissa att det är nån slags telezoomconverter som moterats i objektivets filtergänga? Den lilla lådan med en strömbrytare kan kanske vara en motorzoom. Det är lite för få knappar dock. Det kanske kan vara någon slags besysning? Visico verkar tillverka fotoprylar för filmning, där det även förekommer komponenter för fjärrstyrning.
 

easyrider

Aktiv medlem
Det står "43-58 mm" på kanten på motstående sida av prylen jämfört med där objektivet sitter. Kan man gissa att det är nån slags telezoomconverter som moterats i objektivets filtergänga? Den lilla lådan med en strömbrytare kan kanske vara en motorzoom. Det är lite för få knappar dock. Det kanske kan vara någon slags besysning? Visico verkar tillverka fotoprylar för filmning, där det även förekommer komponenter för fjärrstyrning.
Tack för svar! Frågan är om det är belysning till macro? Eller någon sorts zoom för manuella objektiv?
 

easyrider

Aktiv medlem
Fjärrkontrollen (WL-D89) är till en videokamera.

Övrigt verkar vara tre olika saker:
- ett 50 mm objektiv från Canon
- Någonting från Visio
- En step-ring 43-58 mm

Undrar vad det där från Visico är.
Tack för klargörandet med fjärrkontrollen! Frågan nu är bara vad detta ”någonting” från Visio är?
 

PMD

Aktiv medlem
Det tror jag inte stämmer. Kickstartergrunkan ser inte ut som grejen på TS bilder, och de båda har inte samma namn (Visio vs. Visico).

Det kan kanske bli svårt att ta reda på vad det är. Med tanke på att det sitter ett ganska gammalt objektiv på grunkan så kan det vara något som tillverkades för rätt länge sen.
 

easyrider

Aktiv medlem
Det tror jag inte stämmer. Kickstartergrunkan ser inte ut som grejen på TS bilder, och de båda har inte samma namn (Visio vs. Visico).

Det kan kanske bli svårt att ta reda på vad det är. Med tanke på att det sitter en ganska gammal objektiv på grunkan så kan det vara något som tillverkades för rätt länge sen.
Det tror inte jag heller. Detta är något äldre, från loppis som sagt.
 

martley

Aktiv medlem
Det går inte att separera delarna på nåt vis? Om min teori med att lådan är fastskruvad i filtergängan på objektivet stämmer, så borde de gå att skruva isär. Det ser ut som att det sitter några skruvar här och var på lådan och även på ringen på "grunkan"
 

PMD

Aktiv medlem
Objektivet sitter med fattningen mot Visico-grejen, så det borde gå bra att montera bort objektivet.
 

easyrider

Aktiv medlem
Det går inte att separera delarna på nåt vis? Om min teori med att lådan är fastskruvad i filtergängan på objektivet stämmer, så borde de gå att skruva isär. Det ser ut som att det sitter några skruvar här och var på lådan och även på ringen på "grunkan"
Objektivet går att skruva av och när man trycker på knappen så snurrar det inuti.
 

PMD

Aktiv medlem
Roterar. Lampan kanske roterar för att sprida ljuset jämnt?
Är det lampan som roterar eller roterar ringen som lampan är monterad på?

I bilden i inlägg #13 ser man två grejer därinne. Jag kan inte riktigt avgöra vilken av dem som är en lampa? Vad kan det andra vara?
 

easyrider

Aktiv medlem
Är det lampan som roterar eller roterar ringen som lampan är monterad på?

I bilden i inlägg #13 ser man två grejer därinne. Jag kan inte riktigt avgöra vilken av dem som är en lampa? Vad kan det andra vara?
Det som roterar och som ser ut som en lampa är grejen med en blå och en röd kabel.
 

PMD

Aktiv medlem
Roterar verkligen den grejen? Sladdarna ser ut att sticka in under en ring. De skulle väl gå av om lampan roterar?

Är det inte ringen som lampan är monterad i som roterar?

Eller roterar lampan, men inte lampfästet?
 
ANNONS