Annons

Bridge som sirap!

Produkter
(logga in för att koppla)

jonas18z

Avslutat medlemskap
Varför är Bridge segt som sirap vad än man ska göra
imac 27" 2018 32gb ram 3,4ghz
macbook 15 2017 16gb ram

Kör 10.14

Verkar som om adobe glömt att optimera bridge senaste åren.

Någon mer som upplever detta?
 

Tonyeagle

Aktiv medlem
Kanske...

Varför är Bridge segt som sirap vad än man ska göra
imac 27" 2018 32gb ram 3,4ghz
macbook 15 2017 16gb ram

Kör 10.14

Verkar som om adobe glömt att optimera bridge senaste åren.

Någon mer som upplever detta?
Beskriv gärna vad du menar med segt som sirap. Lite svårt att ge svar eller relatera till det beroende på vad du menar. Tar det lång tid innan bilderna laddas in från en mapp eller att vida en förhandsvisning i fullskärmsläge eller 100% eller segar det på något annat sätt... Uppge gärna tider (som du uppfattar dem) så kan man kommentera och jämföra hur det är hos en själv. Annars är det omöjligt att ge en rimlig kommentar.
 

jonas18z

Avslutat medlemskap
Genrering av förhandsvisning, både raw och andra format. psd jpeg.

Det låser sig rätt ofta.

Ander det GPU någonting alls?
 

Tonyeagle

Aktiv medlem
Ingen aning

Har inga problem med det (beroende på vad du menar). Använder en 6 år gammal dator (16 Mb ram). Ibland dröjer det ca 1/3 sekund - 1/2 sekund innan jag får skärpa när jag klickar på en liten bild och den ska visas i förstorat läget och det kan dröja lika länge när jag sedan ska förstora den till 100% med full skärpa. Vet inte om det var det du menade men så sång tid fungerar det hos mig. När jag ska bläddra igenom miniatyrerna i fullskärmsläge med piltangenterna kan det ibland kännas lite segt (i jämförelse med om jag gör det med Faststone image viewer). Då kan Bridge sega lite och lagga lite (1/3 - 1/2 sekund) innan bilden visas i fullskärm med full skärpa - ganska irriterande och segt! Vet inte om det var detta du menade men det är mina erfarenheter av bridge.
 

Canalog

Avslutat medlemskap
Varför är Bridge segt som sirap vad än man ska göra
imac 27" 2018 32gb ram 3,4ghz
macbook 15 2017 16gb ram

Kör 10.14

Verkar som om adobe glömt att optimera bridge senaste åren.

Någon mer som upplever detta?
Inte jag heller upplever nåt större problem...Använder Bridge ofta!

MacBook Pro (Retina, 15 tum, mitten 2015), 16gb ram
2,5 GHz Quad-Core Intel Core i7

(Jag fotar nästan bara rawfiler CR2, har många DNG, Tiff och Psd bildfiler utover jpeg forstas)
/B
 
Senast ändrad:

Bjoernowitsch

Avslutat medlemskap
Bridge har blivit ännu värre nu. Efter att det har börjat sluta öppna mapparna med bilder, antingen från minneskortet eller någon annan lagring, har jag installerat om det i min MacBook Pro med senaste operativet, Mac OS Big Sur 11.1. Efter en första start, då jag kunde bearbeta mina raw-filer från kamerans minneskort, har det bara kraschat när jag startar det. Jag kommer ingen vart med programmet. Finns det något annat program som inte bär sig åt som ett hungrigt rovdjur?
 

lru

Medlem
Även på min Windows dator har Bridge segat senaste året. Hänger sig också kortare stunder emellanåt. Upplever att problemet uppkommer är när programmet laddat fram många bilder i förhandsvisningen och man vandrar mellan bilderna för att se på dem? Kan få vänta flera sekunder innan bilden visas med skärpa i förstorat läge. Datorn jag använder är Intel(R) Core(TM) i7-6700 CPU @ 3.40GHz 3.41 GHz med 16 GB ramminne.
 
ANNONS