Annons

Fågelidentifikation

gavia

Aktiv medlem
Tack!

Vi tar två till, den som sitter i trädet tror jag är en ormvråk, men fick inte kollat bra nog när den flög dit. Den flygande var något mindre, den har jag ingen gissning på alls. Ängarna runt Säve, Hisingen, om det är till hjälp.
hélt rätt med ormvråk. den flyktbilden lämner en del att önska, men tornfalk passar bra.

peter
 

pdahlen

Aktiv medlem
När vi nu nämner titor, har svårt med en och tall. Mitt förslag är att de första är talltitor men den sista kan det var en en? De första tre är också från en tallskog med den sista var mer från en öppen blandskog. Eller är den sista något helt annat?
 

Bilagor

stenp

Aktiv medlem
Kärrhök, Ängshök eller vad?

Jag har försökt att kolla på alla möjliga bilder av olika hökar med hittar ingen där det svarta från vingarnas yttre del fortsätter i ett tydligt band in mot kroppen och med ett tydligt vitt parti på buken och ut på vingarna så som på bilden. Vet förstås att hökarna har många varianter men tycker det är svårt att bestämma. Fotat vid Hornborgasjön.
 

Bilagor

Tbirder

Aktiv medlem
Jag har försökt att kolla på alla möjliga bilder av olika hökar med hittar ingen där det svarta från vingarnas yttre del fortsätter i ett tydligt band in mot kroppen och med ett tydligt vitt parti på buken och ut på vingarna så som på bilden. Vet förstås att hökarna har många varianter men tycker det är svårt att bestämma. Fotat vid Hornborgasjön.
Fiskgjuse.

Mvh Toni
 
ANNONS