Annons

Ryggsäck för kamera och matlåda

Produkter
(logga in för att koppla)

Emtek

Medlem
Hej!

Har idag en väska där kamera, objektiv och matlåda får plats. Problemet är att jag har ett 150-600 på väg hem och kameradelen blir då alldeles för liten.
Letar efter en ny väska som en Nikon D7200 och ett tamron 150-600 får plats i. Vet inte om det finns någon som det får plats i men att ta av objektivet från huset är inget alternativ.
Det måste också vara ett separat fack för matlåda och lite andra grejer samt plats för laptop.
Drömmer jag eller finns det någon väska som passar? :)
 

gunte

Aktiv medlem
Då måste du absolut kolla på Benro Falcon 400/800.
Har Falcon 800 till hus och Nikon 200-400 med motljusskyddet på.
Stora sidofickor till mackalåda, termos, dricka, pall mm
Fickor till övriga tillbehör finns också..
 

ankarback

Aktiv medlem
Jag köpte en ryggsäck från F-Stop för några år sen och är grymt nöjd. Dom har en innerdel som är utbytbar för kameragrejorna så man kan t.ex ha en större och en mindre beroende på hur mycket annat man vill packa i ryggsäcken.
Min är en F-stop Tilopa och den klarar utan problem ett 150-600 monterat i L-modellen av innanmäte. Sen får det plats matsäck och lite extrakläder ovanför.
https://fstopgear.com/
 

Tonyeagle

Aktiv medlem
Smakar det så ....

F-stop är kanon just med tanke på att man kan ha olika innanmäte (bärbara som en väska i sig själv). Har en modell typ 50-60 liter som den stora ICU-xlarge går ner i samt en mindre säck på 30 liter som är ultralätt (Kashmir) som large boxen går ner i (ICU large pro höjd 36 cm invändigt). Det blir även plats med lite annat i toppfacket. Med dessa två säckar och de två insatserna är jag redo för allt från dagstrippar till helgytflykter. Ska jag ut och vandra och behöver ta med mig sovsäck och andra prylar packar jag bara ner ICU:n i en vanlig vandringsrygga. Nackdelen med systemet är förstås priset.
Dessa har de mesta: från F-stop:
https://www.cameranu.nl/nl/search?sort=relevance&show=20&q=F-stop&page=1

Vet inte hur långt ditt ekipage men det är bara att kolla måtten på insatsboxarna på länken. Misstänker att du behöver en lite större säck än kashmir om du ska ha din telezoom monterad och ha plats för matlåda och termos etc. utanför insatsen.
 

ankarback

Aktiv medlem
Jag beställde min F-stop direkt från USA men det var ju några år sen. Då kostade den inte mer än en stor ryggsäck från dom "vanliga" märkena som marknadsförs i Sverige.
 
ANNONS