Annons

"Nakenbildsproblematiken"

Produkter
(logga in för att koppla)

fjalstal

Aktiv medlem
Arleklint skrev:
Problemet består i att fotot kan begränsas till det som är politiskt korrekt eller begränsas till sånt som alla redan är vardagsmat och accepterat.
Jo, men vem ska sätta gränsen? Om vi släpper allt fri av hänsyn till den konstnärliga friheten, som t ex jag vill, så lär vi ju få dom religiösa och konservativa efter oss. Där har vi ju knappast nån frihet och vidsynthet att vänta.
 

Liza

Aktiv medlem
Är det då möjligt att få dessa kryssrutor i två versioner : en som tar bort allt och
en som tillåter kvalitetsbilder inom nakenfoto men sorterar bort bimbobilderna.

Ska det vara dylika rutor så bör det finnas på alla kategorier så man kan slippa se ......

Plus en ruta om man vill se digitala eller analoga bilder.
 

Holtin

Aktiv medlem
...plus en ruta där vi som avskyr spindlar kan slippa se macrobilder av dem...och getingar också för den delen.....
 

Christerart

Aktiv medlem
fjalstal skrev:
Och vem ska bedöma att den inte är det? När kommersiella nakenfotografer tar bilder är det enligt dom aldrig porr, bara sensuellt. Porrfotografer är åtminstone ärliga...
Well, not exactly - mine are also "erotic" as well as sensual.

AS for the "honest" statement - that's actually rather offensive to all those of us who are pros and shoot nudes.
 

KGS

Aktiv medlem
Holtin skrev:
...plus en ruta där vi som avskyr spindlar kan slippa se macrobilder av dem...och getingar också för den delen.....
glöm inte solnedgångar och hästar i motljus... mååånga rutor blir det... nån som räknat ut hur många?
 

Nekomy

Avslutat medlemskap
Det finns nakenbilder och det finns sex och porr. De som tar nakenbilder har svårt att se skillnaden och de suddar själv sakta ut sina gränser. De kan heller inte se det som kvinnoförfedrande eller sexistiskt.
Några få försvarar sig med klorna för att få fortsätta ta nakenbilder och tror att man attakerar dem personligen, men de har mycket svårt att inse att det inte är alla typer av nakenbilder man vill förbjuda.

Vad är sex och porr? Kan man inte se skillnaden på detta borde man inte fotografera flickor och framförallt inte puublicera bilderna offentligt. Jag kan inte definjera sex eller porr men jag kan som den kände psykologen känna igen det när jag ser det.

Några som är mycket bra på se skillnaden är föräldrar till barn och de som bäst vet när bilder skall censureras är de som driver de sidorna där bilderna läggs ut. Vi som användare har en plikt att acceptera att vi är gäster och att det är fotosidan som sätter regler och bestämmer vad som är bra eller inte. Vi har dock möjligheten att påpeka vad vi anser är osmakligt och kanske inte passar in på sidan.

Kan man inte acceptera hur de sköter fotosidan skall man inte vara här eller lägga upp sina bilder här utan söka sig till nått annat ställe och det är den enkla sanningen. Syslar man med nakenbilder bör man tänka både en och två ggr innan man lägger upp bilder och vet man att folk octa klagar på en viss typ av bilder kanske man borde fundera på om det då är så vist att lägga upp en till liknande för att få bild kommentarer.
 

clindh

Kodsnickare
Forumpersonal
Apropå barn och naket så finns det ett annat dilemma - oskyldiga, vackra badbilder mm på barn som tyvärr även intresserar pedofilen och som senare kan dyka upp i otrevligare sammanhang.

Här är vår policy att man som förälder har ansvaret; för sådana bilder vill vi att det är föräldern som laddar upp bilden eller att vi fått ett godkännande från denne. Och att man har tänkt till en extra gång innan. Jag har lagt till ett stycke i reglerna om detta.

Jag ryser när jag ser en sökfråga mot databasen formulerad "ta fram bilder som är med i både kategorierna Barn och Naket"....
 

Nekomy

Avslutat medlemskap
Sökningar skall man inte lita på allt för mycket. Jag brukar söka ganska hårt på sidor för att se om jag vill publicera mina bilder på dem eller om de är seriösa. Det har hänt att jag inte välat ha mitt namn förknippat med sidor som accepterar för mycket.

Därför har jag bara publicerat bilder under mitt riktiga namn under fotosidan.se och ingen annan sida. Dvs att jag litar till 100 % på att fotosidan.se fattar rätt beslut och att man inte behöver oroa sig för att olämpliga bilder skall få ligga kvar allt för länge.
 
ANNONS