Annons

Liten kamera som komplement

Produkter
(logga in för att koppla)

Maximus3D

Aktiv medlem
Jag valde en Fujifilm X100S som liten komplement kamera till min övriga utrustning och trots sin fasta 35mm optik så har den visat sig prestera väldigt bra under alla sorters ljusförhållanden och evenemang, inklusive sport och konsertfoto.

/ Magnus
 

horvendile

Aktiv medlem
Jag valde en Fujifilm X100S som liten komplement kamera till min övriga utrustning och trots sin fasta 35mm optik så har den visat sig prestera väldigt bra under alla sorters ljusförhållanden och evenemang, inklusive sport och konsertfoto.

/ Magnus
Don't... tempt me Fuji Baggins! I dare not buy it. Not even to keep it myself. Understand, Fuji. I would use this camera from a desire to take good pictures... But with me, it would require a pocket too great and terrible to imagine.
 

Bofoto2

Aktiv medlem
Har inte läst alla inlägg... men kolla hur snabbt du kommer till skott.
Det är eller har varit kompaktkamerans nackdel.
 

Per

Aktiv medlem
Det finns kameror med båda, men ju mer sådana finesser man hänger på kameran desto större blir den förstås.
En bra sökare tar förstås plats, däremot är det ju rätt imponerande att Sony lyckats konstruera den vinklingsbara skärmen på rx100 mk2 så att den inte bygger på måtten mer än nån mm jämfört med föregångaren.
 

GoranK

Ny medlem
Självjklart val

Hej! Om du är van vid en Nikon D7000 och tycker Nikon V1 är för stor (det är den inte - helt underbar, jag har 2) så är det en Nikon Coolpix P7800 du ska ha. Allt känns precis som en D7000.

Göran
 

speffy

Medlem
Får passa på och tacka för alla tips man fått, otrolig respons på forumet!
Det blev en beställning på en Lumix GM1 med kitobjektiv som troligtvis dyker upp i början på nästa vecka, vilket jag var inne på från början.
Lite som att köpa grisen i säcken då jag varken provat den eller känt på den men har läst en hel del på nätet och tror att den kommer passa mig ypperligt!
 
ANNONS