Annons

Välja blixt, antingen X eller Y...

Produkter
(logga in för att koppla)

iNHALE

Medlem
Ska köpa en blixt till min D500 för bröllop, dop, porträtt och annat där man vill ha bättre ljus. Maxbudget 3000 kr.

Står och väljer lite mellan Hähnel Modus 600RT och Godox V860. Kan inte riktigt komma till någon klar slutsats ang vilken som har mest bang for the bucks. Funktionerna är rätt likvärdiga och enligt många recensioner är prestationen också rätt likvärdig. Modus är marginellt dyrare och extrabatteri till Modus är 2-300 kr dyrare än motsvarande till V860.

Någon som har mer insikt i det hela och kan hjälpa mig att avgöra?
 

rronnbac

Aktiv medlem
En skillnad är att Godox har samma radiosystem även till sina studioblixtar, så om du ngn kan komma att behöva ngt mer än speedlites så har Godox mer att bjuda på.
 

cardazio

Aktiv medlem
Om du vill ta porträtt utomhus kan du behöva portabla studioblixtar framöver, så det är inget dumt argument som lades fram för. Godox har stort sortiment, väldigt bra xpro trigger och troligen fler köpare om man vill sälja utrustningen senare.
 

Erik Schalin

Aktiv medlem
Jag hade valt Godox.
Antingen en V860 eller V1 om de skall sitta på kameran ibland.
Eller om den aldrig skall sitta på kameran AD-200 eller AD-600.

Och oavsett vilken av dem man väljer så hade jag köpt till trigger, stativ och softbox.
 

iNHALE

Medlem
Nu vill det sig inte bättre än att en viss fotosida har en riktigt bra kampanj på Modusen, så det lutar nog åt den trots allt.
 
ANNONS