Annons

Långa Nikontelen med konverter

Produkter
(logga in för att koppla)

Osquar

Aktiv medlem
Den gluggen är ju ett intressant alternativ med tanke på smidigheten.
Vad fick du för intryck av bygg- och bildkvalitet visavi 500/4 & 600/4?

Med vänlig hälsning

Staffan
Här kan jag bara säga att den korta tid som jag kunde klämma på PF:n, så kände jag inte några omedelbara "svackor" i PF-bygget gentemot dess klumpigare kusin. Men spontant så har jag svårt att tro att Nikon medvetet skulle ha tummat på byggkvalitén hos PF-gluggarna (300:a resp. 500:a so far...). Och bildkvalitén är i mina ögon helt i klass med dess större kusiner!

/Oscar
 

Staffan

Aktiv medlem
Här kan jag bara säga att den korta tid som jag kunde klämma på PF:n, så kände jag inte några omedelbara "svackor" i PF-bygget gentemot dess klumpigare kusin. Men spontant så har jag svårt att tro att Nikon medvetet skulle ha tummat på byggkvalitén hos PF-gluggarna (300:a resp. 500:a so far...). Och bildkvalitén är i mina ögon helt i klass med dess större kusiner!

/Oscar
Tack, tror att jag börjar landa i mina funderingar !
 

Osquar

Aktiv medlem
Tack, tror att jag börjar landa i mina funderingar !
Kan tillägga att jag för egen del med största sannolikhet kommer fasa ut mina bjässe-gluggar till förmån för PF-motsvarigheterna... ;-) Så för mitt vidkommande är jag tillräckligt nöjd med av vad jag hittills har sett och upplevt av PF-telena (sambon har sedan nå't år tillbaka 300/4PF... underbar glugg rakt av!)

/Oscar
 
ANNONS