Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Sälja objektiv

Produkter
(logga in för att koppla)

izza87

Ny medlem
Hej!

Jag funderar på att köpa en Nikon d5100. Jag tycker egentligen att den är lite för dyr men i paketet ingår även två objektiv som jag funderar på att sälja i så fall då det mest är kamerahuset jag vill åt.

Jag har dock dålig koll på andrahandsmarknaden för objektiv. Hur lätt tror ni att det är att sälja ett Nikon AF-S Nikkor 18-105mm 1:3.5-5.6G ED och ett Nikon AF-S Nikkor 35mm 1:1.8G . Och (vet att det kan vara svårt att uppskatta) tror ni man kan få för dem?

Tack på förhand!
 

Newnoise

Aktiv medlem
35an säljs för knappt 1000kr skulle jag tro. Tycker dock du ska behålla den. Ett av nikon mest prisvärda objektiv!

Zoomen vet jag inte. Gissar på typ samma.
 

pdahlen

Aktiv medlem
Håller med, skulle säga 1000 för 35an och 1200 för 18-105.

Cyberphoto säljer D3300 med objektiv för 3800 och jag har sett huset för 3000:- tidigare, kanske ett alternativ? Annars gillar jag D7xxx serien bättre, man får många mer möjligheter och priset upp dit iaf till en begagnad är inte så högt. Titta på tex ScandinavienPhoto, Cyberphoto eller Mattssons i Lund på deras begagnadlistor, ibland finns det bra klipp där med garanti
 

Ventures

Aktiv medlem
35:an är ett bra objektiv medan 18-105 är av "kitobjektivklass". Det förra skaffar man när man tröttnat på kitobjektivens dåliga ljusstyrka. Vad tänkte du använda på vidvinkelsidan om du säljer zoomen?
 

pdahlen

Aktiv medlem
Jag startade med 18-105 och enbart det första året, det är många bra bilder från den perioden, bl.a har jag en bild över Venedig som förstorades upp till 70x100 där man ser typ varje duvskit på bilden. Den ger lite förvrängning i vidvinkelläget men går enkelt att justera i redigeringen, så det är inte dåligt men inte så roligt och kanske det finns en snävare område med bländaren där skärpan sitter perfekt men ligger man i 5,6-8 så tror jag inte man ser någon skillnad till andra. Vad jag ville säga är att objektivet isf är prisvärt.
 
ANNONS