Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Installera Elements 11 på två datorer

Produkter
(logga in för att koppla)

frni

Medlem
Impulsköpte ett program i USA för 350:- trots att jag har Lightroom 4. Installerade det och tyck det var inget so jag redan hade i LR4'an. Så jag gav bort det men har kvar installationen. Är det som LR att man får ha den installerad på två datorer eller måst jag avinstallera den så min svåger kan installera?

mvh
// Fredrik
 

reboot81

Aktiv medlem
Adobe.com 2.1.3 säger i fet stil:
"Användning på bärbar dator eller Hemdator. Med förbehåll för de begränsningar som redovisas i avsnitt 2.1.4 får den huvudsakliga användaren av den dator där programvaran är installerad enligt avsnitt 2.1 (”Huvudsaklig Användare”) installera ett andra exemplar av programvaran för eget bruk på antingen en bärbar dator eller en dator som är placerad i vederbörandes hem, under förutsättning att programvaran på den bärbara datorn eller hemdatorn inte används samtidigt som programvaran på den primära datorn."

Så svaret är nej. Du kan inte behålla en installations av PSE11 och ge bort en kopia till din svåger.
 
ANNONS