Annons

Visa första olästa

Produkter
(logga in för att koppla)

gunnargren

Aktiv medlem
Rätta mig om jag har fel, men hade ni inte "Visa första olästa" även på mindre upplösningar för ett tag sen? I så fall, varför har ni tagit bort det?

Saknar det verkligen när man är inne på fotosidan med iPad eller mobilen.
 

ztenlund

Aktiv medlem
Jajust den länken är personlig. Är det inte Nya olästa underst i valen här? Se bild.
Vad lägligt att du visar den i samband med mindre skärmar/upplösningar... Den funktionen är nämligen helt oanvändbar på dessa eftersom ni rensat bort både avdelaren mellan trådar uppdaterade sedan förra besöket, såväl som tidsstämpeln för det senaste inlägget. Detta har jag påpekat flera gånger förut och ett tag fungerade det eftersom mobilihoptryckningen försvann, men sedan kom den tillbaka och det är lika uselt som vanligt. Tyvärr hjälper det inte heller att försöka begära skrivbordssidan i webbläsaren. Sidan blir förvisso något bredare, men inte tillräckligt för att denna fördumningsfunktion ska försvinna.

Jag tror dock inte att det var detta som efterfrågades, utan möjligen att gå till det senaste inlägget i en tråd, vilket också är något som försvinner i mobilfördumningen. Man kan dock med den mikroskopiska orangea triangeln gå till senaste olästa inlägg i en tråd, vilket egentligen är mer användbart. Samma funktion finns under "Senaste inlägg" via symbolen som ligger efter trådtiteln.

PS. Citatet i förhandgranskningen i forumet är stilmässigt trasigt, ser jag. Det flyter ihop med den texten man själv författar. DS.
 

gunnargren

Aktiv medlem
Jag tror dock inte att det var detta som efterfrågades, utan möjligen att gå till det senaste inlägget i en tråd, vilket också är något som försvinner i mobilfördumningen. Man kan dock med den mikroskopiska orangea triangeln gå till senaste olästa inlägg i en tråd, vilket egentligen är mer användbart. Samma funktion finns under "Senaste inlägg" via symbolen som ligger efter trådtiteln.
Exakt, ska kolla på triangeln och testa det.
 

elmfeldt

Redaktör
Forumpersonal
Forumet är svårskruvat vilket gör att det är lite sisådär med vissa funktioner mobilt. Men bäst vore nog om 80-tals pilen ersattes med en mer lättklickad ikon. Skall försöka fixa det.
 

GunnarW

Aktiv medlem
På stora skärmar kan man i forumtrådar man besökt klicka på "Visa första olästa" för att komma till nästa inlägg efter det senaste man läst. Mycket användbart!
Det har nu blivit tydligare med en stor svart bakgrund. En miss är att man inte kan klicka på den svarta rutan som vore den en knapp som den förefaller vara, man ska klicka på texten. Ändra gärna.
(bifogad bild visar att bara när markören är på texten så blir funktionen klickbar)


Vidare vore det fint att få samma funktion på mindre skärmar. Som en mindre skrymmande ikon t.ex. Så den får plats.
Där finns en "NYA OLÄSTA INLÄGG" men den har en annan funktion.
 

Bilagor

GunnarW

Aktiv medlem
Nån ändring är gjord.
Knappen syns inte längre men om man för pekaren över där den var så ändrar den från pil till hand och klickar man så ... ja det fungerar!

Just nu är den tyvärr osynlig :-(


(chrome, win10)
 

martley

Aktiv medlem
Nån ändring är gjord.
Knappen syns inte längre men om man för pekaren över där den var så ändrar den från pil till hand och klickar man så ... ja det fungerar!

Just nu är den tyvärr osynlig :-(


(chrome, win10)
Vit text på vit botten..

#forum .main table tr td.tcat {
background-color: #fff;
color: #fff;
padding: 10px;
margin-bottom: 20px;
}
 

martley

Aktiv medlem
Ja, nu syns texten. Men rent stilmässigt, varför ska just den länken hanteras så speciellt, (just nu) med grå textfärg men med ganska stort och fett typsnitt. Varför kan inte den texten ha liknande egenskaper som t.ex. ämnesverktygslänken uppe till höger, som blir orange om man för pekaren över den?
 

GunnarW

Aktiv medlem
... och den ljusgrå färgen säger vanligtvis (på andra ställen än FS) att funktionen inte är tillgänglig, utgråad / utdimmad

F.ö. kan väl typsnitt och storlek vara samma som "Ämnesverktyg" och "Sök i detta ämne"

Btw så fungerar inte "Ämnesverktyg" och "Sök i detta ämne" eller så öppnar de en meny utanför skärmen. (jag kör just nu en 27" skärm på datorn). Tidigare har menyn hamnat långt ifrån knappen, den kan ha smitit sen sist. (högerklick och öppna i nytt fönster visar menyer men det blir konstigt)
 

elmfeldt

Redaktör
Forumpersonal
Forumet är från 1900-frös-ihjäl och inte alls gjort för att speca med egen css. Vi har försökt en del för att rensa upp och förenkla utseendet men det är som sagt rätt stelt att jobba i. Därför är det lurigt att speca enskilda element eftersom de saknar unika klasser. Men nu är Visa först olästa lite mer likt resten av raden.

Ämnesverktyg är samma sak. Det finns där men om du kör väldigt brett fönster så är menyen positionerad långt till höger under annonserna. Men drar du ihop så ser du den.
 
ANNONS