Annons

Vit sida i forumet var och varannan gång (500 internal server error)

Produkter
(logga in för att koppla)

ztenlund

Aktiv medlem
Ja, var och varannan gång man försöker söka efter nya trådar ("Nya (olästa) inlägg") eller öppna en tråd blir sidan bara vit förutom reklamspalten. I nätverksfliken har då showthread.php eller search.php 500 internal server error som statuskod. Detta började någon gång igår tror jag.
 

AFJ

Aktiv medlem
Även jag

har samma problem. Fick det tidigt imorse när jag försökte göra några inlägg.

Även just nu så problemet verkar kvarstå.
 

Flash Gordon

Aktiv medlem
Det gäller också när man laddar upp inlägg med bifogade bilder. Man kan få försöka kanske 10 gånger innan det fungerar.

Detta händer för mig framförallt på Fotosidan forum.

Inga andra sajter har detta problem. Fotosidan fram med skiftnyckeln.

Första sidan fungerar dock alltid.
 

PMD

Aktiv medlem
Tröttur

Nu har Forumservern blivit lite trött igen. Ungefär samma symptom som beskrivits i den här tråden ovan.
 

jag&bilden

Aktiv medlem
Och förutom var annan vit får man nu en stor gul blaffa med texten

Låsta kvalitetsartiklar, Portfolio, obegränsat med bilder - nu får du 50% på Plus

Med endast en knapp synlig - Läs mer.

Och den leder till en ny sida. Och backar man är blaffan kvar.

Det känns tröttsamt att försöka ta del av innehållet via telefonen.

Tråkigt.
 

ztenlund

Aktiv medlem
Det är rent löjeväckande nu. Om det nu är halva priset på Plus-medlemskap så borde det väl åtminstone ladda hälften av gångerna...
 
Senast ändrad:

Flash Gordon

Aktiv medlem
Det är något som inte klaffar hos Fotosidan. Det är väl nu snart en månad sedan vi hade detta problem.
Nu är det tillbaka och är otroligt irriterande.

Inom IT-företag är det en dödssynd att inte hantera problem så de inte kommer tillbaka. Har man rättat en bugg skall den inte dyka upp igen.

Eftersom det främst är forumen som drabbas så har ni patchat detta en gång. Varför är det då tillbaka igen?
 

alfin

Aktiv medlem
Menyn längst upp till vänster verkar bara fungera ibland eller på vissa sidor. Samma i Chrome och Firefox.
 

Johan Pihl

Aktiv medlem
Samma här, jag måste uppdatera sidan flera ggr innan det funkar. Får annars bara upp en tom vit sida.
Likadant när jag ska ladda upp bilder, så blir det bara en tom ruta, som inte går att klicka på, istället för en bild.
Har skrivit och klagat över detta, men de som sköter Fotosidan.se verkar inte bry sig ett dugg. Tråkigt när man är betalande medlem sedan flera år tillbaka.
 

Flash Gordon

Aktiv medlem
Jag tycker att vi kan vänta till efter helgen med att ta fram facklorna och högafflarna.
Nej det tycker jag inte. Det här problemet fanns redan i torsdags. Inget har ännu hänt.
Driver man en sajt där man tar betalt så fixar man problemen på några timmar.
Detta är ett problem som redan funnits på Fotosidan och som man löste.
Nu är problemet tillbaka efter en månad. At inte kunna fixa detta inom några timmar visar på att man inte har koll.

Kan du tänka dig vad som händer om DPR går ner några timmar. Vilket jag aldrig sett hända. De fixar om det är problem på någon timme.
 

Flash Gordon

Aktiv medlem
Samma här, jag måste uppdatera sidan flera ggr innan det funkar. Får annars bara upp en tom vit sida.
Likadant när jag ska ladda upp bilder, så blir det bara en tom ruta, som inte går att klicka på, istället för en bild.
Har skrivit och klagat över detta, men de som sköter Fotosidan.se verkar inte bry sig ett dugg. Tråkigt när man är betalande medlem sedan flera år tillbaka.
Det är svårt att kalla sig Sveriges bästa fotosajt när det tar flera dygn att fixa ett problem som detta. De har löst det en gång så att göra det igen borde vara hyfsat enkelt.

Gud vet om jag skall betala för nästa år. Flytande i engelska och tyska så finns det bättre sajte som jag redan använder. Fotosidan var en gång i tiden bra. Numera tvivlar jag på deras livskraft.
 

Flash Gordon

Aktiv medlem
Jag gissar att det är en lastbalanserare eller dylikt som krånglar.
Det gissar du på. Vi hade samma problem för en månad sedan. Nu är det tillbaka.
Jag har jobbat som projektledare under 25 år för Volvo och många andra kunder.
Har man inte det uppe och kör inom ett par timmar så har man något fel i sin organisation.

Jag vet vad en loadbalancer är. Fotosidan har kanske 2 servrar. Belastningen är låg för det mesta. Därför bör det mesta gå till server 1 som bör svara direkt.
Det gör den också. Det är inga problem att ladda huvudsidan. Fungerar varje gång.
ProbFst lemet ligger troligen i programvaran som används. Uppgraderad OS på servern som inte lirar med programvaran Fotosidan kör. Det kan finnas tusen orsaker.
Fast detta har man löst en gång så varför är problemen tillbaka igen?
Vill man vara Sveriges bästa Foto-sajt så får man nog också lösa problemen snabbare.
Mät er mot DPR och håll huvudet högt.
 
ANNONS