Annons

Hur i hela fridens namn gör jag ett sådant här bildspel?

Produkter
(logga in för att koppla)

Erik Schalin

Aktiv medlem
mmm funderade oxå på vad single end är.
Kan kolla med engelsmannen på jobbet i morgon om ni vill.

Men när jag tänker efter tror jag att det syftar på att man bara får installera det på EN maskin som INTE får distribueras över ett nätverk.
 

PMD

Aktiv medlem
"End product" är "slutprodukt", och "single end product" är sålunda "en enda slutprodukt", dvs ett verk.

Ingen lär iofs märka om man gör flera slutprodukter, men poängen är väl att man enligt licensvillkoren bara har rätt att publicera en.
 

kiwi

Aktiv medlem
"bevisligen"...

Jag uttryckte mig så för att min erfarenhet av flertalet mjukvaror simpla såväl som avancerade säger att det som krävs för att göra ett sånt bildspel du länkade inte är något särskilt komplicerat. Hur Exakt just det som är i videon går att göra med vilket program som helst går väl att diskutera men nu snackar jag överlag den typen av animationer. Finns väl ett fåtal undantag som typ.. windows movie maker.
Jag vill hävda att det är så pass svårt att göra i exempelvis Premiere Pro eller Final Cut Pro X att det i det närmaste är omöjligt, åtminstone för en dödlig. Det skulle dessutom ta alldeles för lång tid.

Det korrekta/lätta sättet är att göra det i exempelvis After Effects. VideoHive har massor av bra mallar (varav några är länkande till här) som gör det ännu enklare.


/ Kiwi
 

Olidion

Medlem
Ja skulle gissa på att de kört presentationsprogrammet Prezi rakt av.

https://prezi.com/overview/

Har inte varit inne på deras sida på par år men nu kändes den mycket rörigare. Förr var det rena presentationer, nu verkar det vara en hel modul.
 
ANNONS