Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Pris för bild på gravsten

Produkter
(logga in för att koppla)

Kiboko

Aktiv medlem
Lasergravyr, tror jag.
Missade det i början av tråden ... Men är fortfarande nyfiken på exakt hur det går till. Hur djupt är det djupaste? Hur bestäms nyansernas djup? Hur stor är skillnaden mellan olika nyanser i hur djupt de är skurna? Men det är en annan tråd i ett annat forum kanske :)
 

fotobollfoto

Aktiv medlem
Missade det i början av tråden ... Men är fortfarande nyfiken på exakt hur det går till. Hur djupt är det djupaste? Hur bestäms nyansernas djup? Hur stor är skillnaden mellan olika nyanser i hur djupt de är skurna? Men det är en annan tråd i ett annat forum kanske :)
Blev också nyfiken och började Googla. Hittar ingen riktigt bra förklaring. Men hittade en firma som säljer maskiner. Och de visar upp en massa spännande exempelgravyrer på valfritt material. Trä, plast metall, glas, läder, sten, ...

Plötsligt (?) finns det många fler möjliga sätt att visa upp/tillhandahålla sina bilder.

https://www.epiloglaser.se/resources/sample-club.htm
 

rannug

Avslutat medlemskap
Inte helt galet egentligen. Om någon har en dikt i en dödsruna så skriver man väl dit poetens namn. Och hade man valt att ha en dikt på en gravsten skulle man nog också ha poetens namn där. Så varför inte en fotografs namn. Bilden i fråga är ju nästan poetisk.
För min del - det är jag som är fotografen - så tycker jag inte att det är passande att ha mitt namn på en gravsten (bortsett från min egen förstås - men jag ska inte ha någon gravsten, så det blir inget "fotografens" namn)
Eftersom vi enats om ersättning så är inte denna fråga aktuell i detta fall

Tack för din uppskattning av bilden.
Jag tycker den är bäst som svartvit, men har flera varianter, både som canvas och på aluminium.
 
ANNONS